Thursday, August 9

Minggu Ketiga Ramadan

Salam Ramadhan korang. dah masuk 20 puasa baru nak apdet blog hehe.. alasan takder lain memang malas huhu.. alhamdulilah sepanjang 19 hari puasa ni tak penah lagi pi pasar ramadhan. semua masak sendiri. gigih kan kitaorg. ala masak simple2 je. nasik lauk sayur macam biasa. ada la sekali buat nasi jagung ngan ayam kurma n acar. ina plak penah buat nasik ambeng. saya gak penah buat puding triffle ngan kuih jagung kastard. ari minggu aritu kami buat BBQ ayam, kambing, pari ngan sotong. alhamdulilah sedap. tak beli pun makanan kami variasi gak huhu.. jimat pun jimat.

Minggu ni baru sehari buka puasa kat umah. tu pun ada lebih ayam panggang. ina buatkan kuah percik n tuang je kat ayam then masak sayur siap. ari selasa buka ngan qisha n mommynya kat alamanda. ala makan kat food court je. saya makan sizling yee mee je pun. kami keluar dah maghrib pun. so org dah takder. semua dha siap buka. kami je baru nak sibuk2 makan huhu..

Semalam plak wawa ajak buka puasa umah dia kat KL. gigih la saya naik erl gi KL sentral lepas opis. sampai sana ina ambek then terus ke umah wawa. nasib baik dah beli makanan siap2. sampai umah wawa dah pukul 7. biasa la bulan2 puasa ni mana2 jalan semua nak jem. tak paham betoi.  

Sampai sana jumpa la budak lasak ni. ini naufal anak wawa. mak aii lasak no budak ni. bila dukung mengeliat2 dia nak turun. sib baik saya nak ambek gambar dia beri kerjasama. kalau tak tu bergerak je. nak ambek gambar pun susah hehe.. pueh pujuk2 suh tgk kamera. kat umah wawa semalam kami buat stail potluck. beli je. tapi bukan saya yang gi beli. saya makan je. kalau dah namanya beli macam2 ada. murtabak, buah melaka, asam pedas, samosa, kari daging, sambal petai, pajeri nenas, siput sedut lemak, ayam golek, apa tah lagi dah lupa. tapi memang meriah la. lepas makan borak2 jap terus balik. mata dah melekat ngantuk. minggu ni tido tak normal gara2 sukan olimpik. gigih kan hahaha..

Wednesday, July 11

Nasi Ayam

Isnin aritu tetiba roh rajin datang. tetiba je rasa nak masak nasik ayam. sibuk carik resepi kat internet. jumpa satu resepi tapi lupa mana saya cilok hehe.. sebab roh rajin datang rehat tengahari saya dah keluar gi beli barang2. balik umah bersihkan ayam rebus pastu perap terus. blend sambal dia semua. kupas2 bawang semua sebab nanti balik tinggal masak je.

Pukul 2 ptg saya dah ada balik kat opis dengan tangan bau bawang putih hahaha.. petang balik terus kelam kabut masak2 semua. panggang ayam, masak sambal, buat sup, masak nasik, potong2 sayur pukul 6 saya n housemate dah mengadap nasik ayam huhu.. rasa boleh la setakat nak bukak kedai hahaha.. takder aa. rasa ok2 je. ada le rasa nasik ayamnya. nak resepi? ala carik je kat internet tu. saya pun main campak2 je ni. tetiba dah masak jadik nasik ayam. kira bertuah la kan huhu..



p/s : pasni nak try buat nasik hujan panas plak ;p

Tuesday, July 10

Sally Wedding

Sabtu 7/7/2012 sahabat saya sally selamat menjadi isteri orang dengan err.. tak tau baper kali lafaz sebab saya tak gi dia nikah hehe.. saya memula maleh nak gi kenduri ni sebab jauh pastu saya baru lagi balik dari kampung 4 hari sebelumnya. tapi kenangkan dia dah beriyer2 mengajak saya pun terpaksa la 'bergolak bergadai' gak datang huhu.. majlis dia buat kat umah kakak dia kat bandar jerantut. saya bertolak dari putrajaya kul 9.30 pagi camtu sebab plan sampai terus ke kenduri je. dalam 12.30 cam tu sampai umah pengantin. duk dalam 1/2 jam pengantin sampai. ambek2 gambar, teman adik saya makan terus balik. maleh mau lama2.
Sally diapit oleh anak sedara dia. majlisnya simple tapi meriah maklumlah ni majlis kawen terakhir untuk anak-anak pak ismail ni hehe..

Untuk sally n husband selamat pengantin baru. semoga kekal hingga ke akhir hayat dan bahagia selamanya amin..

Thursday, July 5

Al-Fatihah


Saya agak rapat dengan arwah masa di pahang sebab dia keje direct terus dengan saya. dia banyak bantu dalam hal-hal keje kat opis tu dulu. selalu cerita masalah peribadi dengan saya dan saya selalu cuba menolong setakat yang termampu. tak sangka semalam dalam pukul 4++ petang dapat berita dia telah pergi meninggalkan kita semua. meremang bulu roma masa dapat berita dari ex staff di pahang. arwah meninggal akibat accident masa ambil anak dia balik sekolah. tu memang rutin dia setakat yang saya kenal dia. tengahari balik rumah untuk ambek anak balik sekolah. malang berlaku tengahari semalam apabila arwah accident bersama anaknya. alhamdulilah anaknya selamat tetapi dia lebih disayangi Allah. terbayang2 lagi wajah arwah depan mata saya. paling tak bleh lupa dia yang tolong saya angkat barang-barang saya masa saya dipindahkan ke putrajaya semula dan dia hadiahkan sebuah buku untuk saya last day saya di pahang. katanya dia sedih saya akan pindah. dah takder bos yang boleh tolong backing dia dalam apa-apa masalah di office. masa tu saya hanya mampu senyum.

Al Fatihah untuk Allahyarham Khairul Nizam b. Abdul Karim. semoga rohnya dicucuri rahmat. amin..

Takziah untuk keluarga Allahyarham terutama wife n 3 orang anaknya. semoga tabah dan sabar menghadapi dugaan ini..

Wednesday, June 20

Random IV

1. Hari ni ada jamuan perpisahan untuk big boss. 25hb ni dia lapor diri kat tempat baru. dia pindah keluar terus dari jabatan n kementerian. perasaan? takder perasaan pun. lagipun dia dah lama kat sini n dia sendiri yang mintak pindah. dah dia kena pindah apa bleh buat kan. kita yang tinggal ni teruskan lah sisa2 perjuangan yang tak selesai2 ni huhu..

2. Patutnya minggu ni balik kampung. sebab minggu depan kononnya kena outstation. tapi outstation tu ditangguhkan plak sebab bigger boss pi obersea tak balik2 lagi. so budjet takder yang nak luluskan. cancel la balik minggu ni sebab plannya memang nak balik minggu depan. semalam tepon mak dia cakap rumah dah siap. terus teruja rasa nak balik kampung dan2 tu jugak. tapi mak kata takper la balik je minggu depan kalau tak bleh balik minggu ni. rumah tu bukan ada kaki pun nak lari2 hahaha.. pandai mak saya buat lawak ;p

3. Semalam tengok CSI. akhirnya watak cathrine ditamatkan. kononnya dalam citer tu dia ditawarkan keje ngan FBI. yelah dah 12 musim dia berlakon citer tu kan. maybe dah boring kot. so babai cathrine willows. harap2 ada buat kemunculan sebagai cameo bebila nanti. lepas ni CSI tinggal sara sidle n morgan je la sebagai bunga. takper. tinggal semua lelaki pun saya tetap tengok CSI :)

4. Hujung minggu ni sorang2 kat umah. housemate tak balik lagi dari melancung bersama family. apa nak buat ek sorang2. nak gi jalan2 dah pokai. maklum la isnin baru gaji hahaha.. oo maybe saya kena habiskan baca buku2 n novel2 yang banyak2 saya beli tapi belum buka2 lagi tu. ada 8 novel, 10 majalah n 1 buku yang tak keluar lagi dari plastik untuk saya baca. mak ai giler banyak. tu pun ada hati duk belek2 novel online lagi tu hihihi..

5.  Esok dah 1 syaaban korang. sebulan je lagi nak puasa. pastu raya yey! eh. ;p tahun ni raya kena ambek cuti lebih la nampaknya. tak nak balik time2 jem. fobia hahaha.. nasib baik la jugak cuti giler berlambak lagi. tah bila nak cuti tah la. takper la tak abeh kita claim je. dapat gak duit hehe..

Oklah tu je. maleh dah nak nulis. tata..

Lilypie Next Birthday Ticker