Tuesday, March 4

Sentosa

Tadi pagi dalam pukul 9 pagi saya pergi ke hulu selangor membetulkan sedikit laporan polis. pergi dengan 3 SO. abeh semua nak ikut so saya ajak semua. pergi ke satu balai polis di hulu selangor. selesai semuanya dan dalam perjalanan pulang tiba2 saya terfikir banyak betoi tempat nama sentosa saya pergi sejak akhir2 ni antaranya

1. taman sentosa, johor bharu - saya pernah buat kajian lalu lintas kat depan taman ni. banyak betoi kenderaan. semua laju2 sebab jalan kat situ lurus. dapat plak lori besar lalu depan saya rasa nak terbang pun ada.

2. pulau sentosa, singapura - saya bukan pergi jalan2 tau kat sini. saya pergi buat kerja. saya pergi ke sini dalam akhir bulan 3 tahun 07. tapi sempat jugaklah berpusing2 serta berjalan2 di seluruh kawasan ni. abeh rumah2 gated kat situ kitaorg terjah maklumlah masuk ngan property managernya. kagum betoi saya. laut diorang bleh tambak jadik pulau. pastu design konsep sket punya kreatif. slute mr. guljit!!

3. taman sri sentosa, jalan klang lama, KL - rumah seorang rakan. baru pergi hari minggu lepas. berpusing2 saya sebelum jumpa rumah dia. lebih sejam baru sampai. patutnya masuk simpang lain termasuk simpang lain. sesat beb! hari kedua saya pegi setengah jam je dah jumpa. lawak2..

4. balai polis bukit sentosa, hulu selangor - baru beberapa minit lalu saya balik dari sini. pergi membetulkan laporan polis bagi kes saya. balik dari balai polis inilah saya terfikir yang saya sudah pergi beberapa tempat yang namanya sentosa. first time masuk balai polis. selalu tengok dalam tv je. kakak polis tu cam tak berapa peramah la. nasib baik tak sombong. kalau tak nak ngadu kat kosmo dah. huhu..

sekian cerita saya tentang sentosa. dulu masa sekolah guna perkataan sentosa untuk karangan je. contohnya penduduk kampung hidup aman dan sentosa. bila dah besar ni jumpa plak tempat2 bernama sentosa. sentosa or tak tempat tu tak tau plak saya. hehe..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker