Monday, June 9

Menangislah Sepuasnya..

Saya tau putus hubungan itu sangat sakit. sebab saya juga pernah merasakannya sedikit masa dulu. tapi saya tak nak C rasa sakit macam saya pernah rasa dulu. C kena kuatkan diri, kuatkan hati untuk harungi semua ni. jangan buat benda2 bodoh. bukan salah C semua ni jadik. jangan salahkan diri sendiri. semua ni salah dia.

Tapi saya tak boleh kasi kekuatan tu pada C. C sendiri kena kuat untuk harungi semua ini. saya hanya mampu memberi semangat pada C. C kata dia sayangkan C. kalau betul dia sayangkan C dia tak kan buat C macam ni. dia tak kan tinggalkan C. dia tak kan sanggup cakap jangan rosakkkan hubungan barunya. cukup lah menyalahkan diri sendiri. C tak salah.

C bukan hidup untuk dia sahaja. C kena terus hidup untuk family C n untuk kitaorg kawan2 C yang selalu support C. dia tak pernah bawa kekuatan C ke mana-mana. kekuatan hati C ada di dalam hati C. tak hilang ke mana-mana. C sendiri yang tak mahu keluarkan kekuatan itu. C sembunyikannya.

semua benda yang jadi di dunia ni akan ada balasannya. dan dia akan terima balasannya pada suatu masa nanti kerana mengalirkan air mata C. dia kena bayar balik air mata C yang C keluarkan untuk dia selama ni. dia kena bertanggungjawab atas apa yang dah jadik pada C. lagi2 dia bina kebahagian atas air mata C. benda ni melibatkan hati. hati C sendiri. lagi senang mengubahkan hati sendiri dari mengubah hati org. C kena paham tu. marah n salah kan lah dia. ubahlah hati C tu. jangan salahkan diri sendiri lagi.

tabahkan hati C. saya selalu doakan C tenang dan kuat dalam dugaan ini. C kata C tak kuat. C tak boleh nak hadapi semua ni. No! C kuat. kalau C tak kuat tuhan tak duga C seteruk ni. tuhan tau kemampuan C sebab tu dia uji C. C hanya perlu pandai kawal perasaan ini. menangis lah C. menangislah sepuas hati jika itu dapat menghilangkan rasa sakit tu. kitaorg semua sayangkan C..

8 comments:

zainal said...

ermm. c tuh mcm aku tau jer.. aku tumpang simpati gan c... yela kita sesama manusia ni maner adil dalam semua situasi.. tuhan tuh la yg maha adil dan saksama...maybe 1 hari per yg org wat kat kite akan dpt balasan.. begitu la sebaliknyer.... per pun anggap la nie satu dugaan.. life must go on... so clam down... semua yg berlaku ade hikmahnyer... aku percaya c akan lebih kuat lagi lepas ni.. belajar dari pengalaman2 yg lepas...

crisda79 said...

bukan c tu. c tu dah bahagia sekarang. ni c lain dan ko jugak kenal dia. terima kasih sebab simpati pada C. sama2 lah kita kasi semangat kat dia. dia dah jadik org lain. aku sangat risau kat dia sekarang ni.

zainal said...

c maner plak tuh.. cyntia ke.. x mungkin...apa latest pasal cclia plak...ke ko citer pasal cbob ke cjalil ke.?.. ke csiaper jer la.... comfuse aku la mcm nih...xpela atleast aku still prihatin kat kwn2 aku walaupun dah jauh kat negeri sendiri.:)

zainal said...

aku tau nih mesti pasal ckucing ko..wakah3

zainal said...

comfuse lagi aku.. ckucing ko tuh menangis ker..:(

crisda79 said...

nama yang ko sebut pertama tu dah betoi. dia yang putus cinta aku plak yang stress sekarang ni. arghhhhh... cclia dah ok la ni. dah nak kawen katanya.

zainal said...

x mungkin cyn..:( sbb aku baru nampak diaorng kuar mkn masa aku lojing kat desa pinggiran putra..... complicated jadi nyer kalau betul... tp semua ni kerja Allah S.W.T jua. kite sebagai hambanyer kena la byk2 bersabar atas dugaan Nya....

crisda79 said...

memang complicated. kalau dia je tak per. ni ngan aku, bob ngan ira pun terbabit sama. dah macam kitaorg plak yang putus cinta. anak sungai lagikan berubah. inikan pulak hati manusia. kita doakan yang terbaik je lah.

Lilypie Next Birthday Ticker