Thursday, June 5

Pagi Yang Mendung

Gambar berita harian

Harga minyak naik lagi!

Semalam pergi berpoya2 ngan nora kat GSC alamanda. lalu aa jalan nak pi stesen minyak. mak oii..ramai giler org. sampai kat simpang alamanda tu orang beratur nak beli minyak. nora tanyer "tak nak isi minyak ke?" tak der keje plak saya nak menunggu sampai 1 2 kilometer semata2 nak mengejar beli minyak ngan harga murah tu. isi penuh pun esok2 pun kena isi lagi gak. kalau esok2 tak yah isi nak gak saya berebut sama malam tadi.

Personally saya takder lah rasa apa2 bila harga minyak naik. tah la. bagi saya naik ke tak saya still gi keje naik kenderaan berpetrol. nak tak nak kena beli gak. berjimat? saya tak suka susahkan diri. kalau ada jalan yang senang buat apa susahkan dirikan. lagipun saya agak minyak akan naik RM 3.00. tah naper rasa cam tu. may be tengok Pak Lah yang terdesak sangat sekarang kot. hehe.. tiba2 naik rm 2.70, kira oklah tu. kurang 30 sen dari jangkaan saya.

Ni dengar kat berita radio era katanya elektrik pulak nak buat tarif baru. tengahari ni nak umum katanya. bila semua benda naik ni (w/pun saya tak rasa apa2) rasa sian plak kat orang yang kurang mampu. lagi2 anak yang ramai plak. mungkin bleh dianggap dugaan hidup kot dan berjimat cermat mungkin salah satu jalan terbaik. saya nampak muka semua org mendung masa dalam perjalanan ke opis pagi ni. huh! nasib baik tak Pagi Yang Gelap lepas tu sure Hujan la..hehe..

2 comments:

saudagar gaRAM.. said...

perggghhhhh....

naik rm2.70 pun tak goyangg...

tabik..
tabik..


heheheeee....

baguslah lu ni..kagum gua..

crisda79 said...

sebab gua hidup sorang. gua gerenti kalau ada family bukan goyang je. dah runtuh dah.. hehe..

Lilypie Next Birthday Ticker