Friday, April 9

Graduasi Cik Dee

Tarikh : 28 Mac 2010
Tempat : UTM
Majlis : Graduasi Cik Dee

Happy Graduation Day My Lil Sis!

Bertolak dari putrajaya pepagi ahad 28 mac tu. sebab cik dee konvo sesi petang. bertolak kul 7 pg budjet kul 11 sampai. tapi kul 10.30 dah sampai. ai drive sorang tau. yang lain semua jadik mem ngan tuan je. huhu.. gigih kan ai. sampai terus ke kolej lama cik dee coz mau antar baju kurung dia. pastu gi makan kat pesta konvo. saya tak makan pun. bukan kenyang tapi tak lapo. pusing2 jap kat gerai then terus patah balik ke kolej coz cik dee mau salin baju n daftar kul 12.00 tghari.

12.30 sampai masjid. orang dah ramai giler. ingat mau jumpa member saya yang konvo masters pagi tu tapi tak dapat coz diorg kuar awal. 11.30 dah kuar. saya 12.30 baru terhegeh2 daki bukit ke masjid. so tak jumpa. lepak2 kat masjid sampai siap zohor. pastu antar mak ngan ayah beratur untuk masuk dewan. tiket ada 2 je kan. so mak ayah je aa masuk. biar aa diorg masuk. anak diorg kan. bukan anak saya hahaha.. eh.

Pas mak ngan ayah masuk dewan pi melepak depan foyer HEP untuk tengok cik dee beratur masuk dewan. pas dia jalan then ambek2 gambar semua saya ngan cik kim terus pecut ke tmn U isi minyak. ada org nampak saya eh kat sana. hahaha.. glamer mak cik jap ;p. pas siap isi minyak terus pecut ke hotel. mau check in. pas check in hajatnya nak solat jap then nak jalan2 kat pesta konvo. huh! tak der maknanya. kalau dah jumpa katil tu dedua padam! hahaha..

kul 4.30 gerak balik ke UTM. ingat mau pi pesta konvo jalan2 dulu baru pi dewan balik. tapi cik dee msg diorg dah abeh dalam 4.45 cam tu. berkejar ke dewan. time ni aa jadik benda kelako. saya memang blank time tu. may be penat ngan panas kot. otak cair jap. duk bertepon2 ngan cik dee tapi tak jumpa2 dia. lama gak la sampai menaikkan marah hahaha.. sib baik jumpa. terus terpikir dulu masa saya konvo cam ner saya bleh jumpa mak ayah saya semula padahal zaman tu hp pun tak kenal lagi. pelik2 ;p

Pas bergambaran masing2 lapo. eh tapi saya tak. so pi SUB makan kat situ. ayah duk bising2 dia ambek sepinggan mee goreng RM1. apa ingat ni restoren mewah ke. ni tempat belajar kot. kalau mahai alamat student2 pakat tak makan la jawabnya. hehehe.. pas makan antar mak ayah balik hotel. dengan tenaga yang tinggal 20% je kitaorg bertiga gigih patah balik utm untuk jalan2 kat pesta konvo. giler lah. masa tengah jalan2 sampai satu tahap tu saya rasa pening ngan nak muntah dah. penat sangat kot. dengan tak makan satu harinya. pastu dok gigih perah tenaga. Lepas rembat tudung ngan beli makanan kami balik hotel. berkampung kat bilik mak ngan ayah sambil makan2. kul 8.30 cam tu balik bilik. mandi solat semua kul 9 saya dah lena. giler penat lah. tido mati. sedo2 kul 6.30 pg jam bunyi.

Pagi tu sarapan kat hotel satu family. pas sarapan kuar pi jusko taman U. masa kitaorg sampai jusko pun tak bukak lagi. gigih tunggu kat luar. dalam 10 minit baru bukak. berkejar masuk. cam tak penah jumpa jusko je ;p. cik dee pi settlekan pasal konvo dia kat HEP. pulang jubah then ambek sijil n transkrip bagai. lepas tu dia ambek kitaorg kat jusko then terus balik putrajaya sebab esoknya cik dee kije. balik tu sempat lagi singgah nilai 3 tu. sempat rembat 7 pasang kain. giler!

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker