Tuesday, September 21

Reunion SKSR 86 - 91



Bermula dengan jemputan dari facebook ni. tak sangka kami dapat realisasikan reunion kecik kami. Saya ingat je reunion ni. tapi nak gi sorang2 malu plak. msg zaimah pn penganjur. kalau ada kawan takder aa segan sangat. saya masa sekolah rendah dulu mana berkawan sangat. kalau sorang tu saya kawan yang tu lah sampai kesudah. so bila nak jumpa2 ngan diorg ni malu plak rasa w/pun kenal mengenali :)

Sib baik zaimah reply msg saya dan rela hati nak ambek saya kat umah. tqvm zaimah. jasamu dikenang! dalam 5.05 zaimah ambek kat umah. zaimah datang ngan zalila. rasanya zalila ni saya jumpa last masa saya praktikal kat pejabat tanah tahun 2003 aritu. dia datang nak ambek borang SPA8 untuk mintak keje. lama kan tak jumpa :)

Pastu kami terus gerak ke rumah fazilah. fazilah volunteer nak buat reunion umah dia. so kami ramai2 berkumpul kat umah dia. saya, zaimah ngan zalila sampai dulu. ingat dah tak der nak mai lepas tu. rupanya ramai gak. sorang2 mai. semua ngan family masing2. zaimah je tak bawak suami. sorok katanya hehe..

Bebudak laki yang mai almost saya tak jumpa sejak darjah 6 kecuali idris sebab idris satu sekolah ngan saya tingkatan 4 ngan 5. so last jumpa tingkatan 5 la. pastu nampak2 dia naik motor lalu depan umah je. syukri plak lepas darjah 6 masuk MTD pastu terus fly ke jepun. last tengok dia dalam cari menantu tv9. dia masuk ngan isteri dia sekarang la. tapi masa tu belum kawen la :) dah ada anak sorang dah. kerja penterjemah katanya. ngan company jepun.

Sihabuddin sama cam syukri dari darjah 6 saya tak jumpa. yang saya tau dia sekolah agama lepas darjah 6. tak sure agama mana. sekarang dah jadik ustaz pun. dia ngajar kat sabah. dah 5 tahun katanya. azhar plak yang mesra ngan panggilan M sama ngan saya masa form 1 sampai 3. lepas tu saya pindah sekolah. dia? entah. stay situ jugak rasanya. bila tanya keje apa katanya buat reban ayam hehe..

Yang pompuan plak fazilah last saya jumpa masa dia kawen 7 tahun lepas. bila salam mak fazilah dia cakap saya tak penah mai umah dia. penah la makcik. saya datang masa kawen fazilah mak cik hehe.. fazilah pun cikgu. salina or sally masa kawen maszuha tahun lepas ada jumpa. kebetulan sangat. saya balik bukan sebab majlis kawen tu pun. sajer2 balik. pastu mak ajak pi. pastu jumpa sally. memang kebetulan. sally keje HR rasanya kat APM.

Zaimah jarang gak jumpa. tapi selalu sms jugak. kami jadik rapat masa dia memula posting ngajar pas KPLI tahun 2003 kot. saya tumpangkan dia kat umah member2 kat tmn u. so kalau datang umah member2 tu ada aa gak jumpa dia. zalila plak pembantu cikgu ke apa tah kat kg bantal. jauhnya la. tapi tak per. rezekikan.

Antara yang sempat di snap petang tu.

2 dara dan 2 mak dara hehe.. dari kiri zaimah, zalila, saya n sally


Satu bapak budak, 1 belum jadik bapak budak n sorang teruna huhu.. dari kiri azhar, idris n sihabuddin.

2 bapak budak n 1 bakal bapak budak insyallah :) dari kiri syukri, azhar n idris.

Yang hadir ada aa 9 org termasuk tuan rumah. alhamdulilah. ada gak yang sudi nak datang. ada gak nak kata insyallah tapi tak nampak2. tak pelah. mungkin lain kali plak kita jumpa kan. nanti tahun depan kita buat besar besaran lagi. datang ramai2 tau. :)


Dari kiri depan saya, zalila, zaimah, sally, 3 org sebelah sally tu anak buah dia, syukri tengah dukung anak, wife dia kat sebelah.
Dari kiri belakang sihabuddin, suami fazilah, fazilah n azhar

Insyallah tahun depan kita buat lagi majlis camni eh. dapat gak mengeratkan silaturrahim dan bertukar2 cerita lepas dekat 20 tahun tak jumpa. tahun depan genap 20 tahun kami batch 86 -91 tinggalkan SKSR. harap tali silaturrahim kami bertambah utuh selari dengan kematangan umur kami. Selamat Hari Raya Semua. Insyallah jumpa lagi tahun depan :)


1 comment:

Cheritera Kami said...

syok kan jumpa kengkawan sek lama...

Lilypie Next Birthday Ticker