Wednesday, March 30

Cerita Mimi

Lama tak citer pasal mimi kan. eh korang ingat tak lagi ngan mimi ni. mimi kucing saya tu. dia dah duk kampung sekarang. mak cakap may be dia akan duk sana selamanya huhu.. dia pun sonok je duk sana nampaknya. tido atas katil lagi huhu..

Minggu lepas saya balik kampung. ari sabtu tengahari mimi mengiau lebih pada biasa. mimi ni dia pendiam sket. payah no nak dengar bunyi suara dia. kadang2 je bunyi. dia banyak pakai action je. nak makan duk kat tepi pinggan. nak keluar duk tepi pintu. nak masuk umah kalau pintu tertutup dia masukkan tangan celah pintu. sikit tak bunyi. main action2 je. so kalau dia buat semua tu tau aa kitaorg apa dia nak hehe..

So bila sabtu aritu dia bunyi berlebih2 pastu tolak2 saya n gelisah semacam semua mesti ada benda tak kena. tetiba saya cakap kat ayah,

"mimi mau beranak!"

hohoho.. cam pelik je. bila plak masanya dia ngandung. so ayah siap pi carik kotak lagi. kasi dia 'beranak' kononnya. celah mana mau beranak tah kalau mengandung pun tidak. mimi duk la bising ajak semua org baring2 ngan dia dalam bilik. bila saya baring dia senyap jap. bila bangun dia lari2 kejar pastu bising2 ajak masuk bilik semula. pelik betoi la. macam kucing nak beranak je.

Mimi nyorok dalam beg saya

Lastnya maleh mau layan. saya tgk tv dia pandang je. pastu naik atas kerusi jugak baring atas perut saya. tah cam mana terpegang kepala ngan telinga dia. panas nya.. mimi pening kepala kot. patut aa tolak2 saya ngan kepala dia. so ambek air basahkan kepala ngan tengkuk dia. lama2 dia diam. mak siap selimutkan dia lagi. baru tido. oo.. pening kepala rupanya. awat tak cakap ;p

Esok pagi nya bangun mak cakap dia tunggu mak mandi sebab nak makan. bila mak siap mandi kasi dia makan. pastu tido balik. pastu masa saya bangun tengok dia tido dalam kotak tempat 'beranak' tu. kepala dia dah suam2 kuku. telinga pun. tengahari tu saya tengok dia dah mula gaduh balik ngan cik mie. dah baik la tu hehehe.. nasib baik tak demam. kalau tak haru gak ngan idung sumbat semua. antibodi tak kuat mimi ni ;p




4 comments:

syntheare said...

kesan ubat perancang keluarga dulu x?

Cuyek said...

haritu tuan asal kucing ni tanya khabar? dia x percaya kucing ni idup lg.

crisda79 said...

cyn : sampai arini pun makan ubat perancang keluarga huhu..

cuyek : aiks ingat lagi tuan asal tu kat kucing dia eh. nak ambek balik ke? ;p

Cheritera Kami said...

kau dah leh jd doktor kucen ar jah..

Lilypie Next Birthday Ticker