Monday, March 7

Terkunci

Apa lah dosa saya arini. ye selalu ingat camtu kalau ada musibah menimpa. tapi time buat dosa tu tak ingat plak hehehe.. itulah manusia. manusia mudah lupa. eh! bukan melayu ke mudah lupa? sama je pun. saya kan manusia yang berbangsa melayu. so dah kena 2 kali lupa hehe..

Tadi dalam kul 11.30 pg cam biasa perut bunyi2 menari2 lagu poco2 hahaha.. lapo dek non. biasa la org sarap kul 7.30 pg memang gini. jap je dah lapo w/pun pepagi dah pulun nasik sepinggan hehe.. so ajak member pi perodua jenguk kete dia. dia pegi sebis kete pagi tadi n saya yang anto dia. so jalan nak makan awal kitaorg keluar sebab konon2 mau tgk kete yang disebis. ye itu satu dosa. so padan muka.

Siap makan tak balik opis sebab opis tadek air. alang2 dah keluar balik umah solat dulu baru masuk opis plannya. jam baru pukul 1. sedang elok la. kul 1 sudah 'halal' untuk keluar. sempat mandi bagai sebab paneh! so solat n siap2 capai wallet, hp n kunci lock pintu bilik turun tangga pi kat grill alamak! mana kunci umah? uwaaaaaaa... tertinggal dalam bilik.

Macam mana ni? mula menginsafi diri sebab keluar dari opis awal tadi. kalau lah tak keluar opis awal tadi mesti tak jadik camni. yang terbabit adalah memberku. sian kat dia. saya takper. ok je hehehe.. dasar! so misi membuka pintu. korek2.. cucuk2 still tak bleh. panggil resque 666 datang tolong. pun still tak berkesan. rasa nyesal sangat. terus janji kat diri tak nak kuar awal dari opis lagi.

Dalam berjanji mulut kumat kamit doa semoga pintu boleh terbuka. n doa jugak Allah ampunkan saya sebab curik kuar opis awal. tetiba terdengar member cakap dari bawah "nah try kunci ni.. saya jumpa kat bawah" katanya. turun separuh tangga ambek kunci cucuk pada tombol pusing tap! terbukak. waaaaaaaa... terus saya menjerit kuat. dalam hati bersyukur tak ingat. kalau tak bleh bukak tadi confirm melayang duit. tak kena ganti tombol mesti kena ganti pintu. cam mana nak berjimat camtu.

Ok moralnya jangan curi keluar dari opis awal. n jangan buat dosa jugak. sekarang Allah balas cash. petik jari je. padahal seumur hidup saya tak penah tertinggal kunci dalam bilik berkunci. Allah maha besar. arini Allah nak tunjuk saya salah. padan muka. harap2 insap lepas ni :)















2 comments:

Ibu n Abah said...

eija..
takut nak komen..
takat ni belum lagilah terkunci....
tak mo komen..
tak mo komen...
sebab kalau Allah nak bayar cash...
memang kena jugak....

crisda79 said...

hehehe.. kalau dah jadik pecahkan je la pintu akak. untung2 dapat pintu baru hehehe..

Lilypie Next Birthday Ticker