Wednesday, May 11

Hujan Rahmat

Panas kan cuaca sekarang. bukan panas je tapi sangat panas. malam tido berpeluh2. melekat2 rambut dekat muka semua. sebab panas sangat saya pasang 2 kipas masa tido malam2. satu kipas siling satu lagi kipas meja hehe.. tapi selimut still pakai tapi cover kaki je la. kalau tak kang bangun pagi kaki krem. tu fenomena biasa untuk kaki saya. malam kalau tak cover esoknya bangun kompem krem. so untuk mengelakkan datang lambat ke opis kena la cover w/pun panas nya tuhan je tahu. tak per. api neraka lagi panas huhu.. apa kaitan? ;p

Tapi malam tadi guruh dan petir sabung menyabung. kalau dah ada guruh n petir haruslah tanda2 nak ujan kan. lepas tengok csi semalam saya tido. masa tu tak ujan lagi. bila terjaga tengah malam ujan lebat giler. siap pakej ngan guruh bagai. bagus2. tapi panas tetap sama. yelah kan. cuaca panas melampau. ujan lebat mana pun susah nak sejuk dalam masa yang singkat.

Pagi tadi bangun ujan lagi kat luar. nak gi keje pun ujan lagi. tapi tak lebat dah. setakat nak redah bleh lagi la. seperti biasa kalau ujan mesti jem depan jalan masuk ke opis. tak paham betoi la. awat kalau ujan mesti jem eh? sekarang? tah. tak pasti. bilik saya bukan tepi tingkap. nak bangun jenguk kat luar maleh. tapi nampaknya still gelap. maybe rintik2 kot. harap2 panas melampau ni cepat2 pergi n hujan rahmat terus menyimbah bumi ;p




2 comments:

syntheare said...

setuju. Aku pun sampai ada rasa nk pasang ekon dlm umah...tp sbb xmau biasakan diri manja ngan ekon je maka terbantut la niat aku.

Masalahnya kt sini langsunggg....xujan wahhhhhh!!!!!

crisda79 said...

kat sini dah 2 hari ujan. alhamdulilah. sejuk sket rasa. tapi dia ujan tengah malam sampai kul 8 pagi camtu je. tapi ok la. ujan gak.


p/s : jangan pasang ekon. kang cepat tue huhu..

Lilypie Next Birthday Ticker