Monday, January 30

Birthday Di Dalam Jem Yang Maha Teruk

Happy belated birthday to me on 21st jan aritu hehe.. bertambah setahun lagi umur. w/pun dah terlambat lebih seminggu dah pun tapi takper. still nak ucap happy birthday kat diri sendiri. moga saya dipanjangkan umur dalam keimanan dan dimurahkan rezeki yang halal. saya tak nak mintak banyak. mintak nak kaya je hahaha.. moga apa yang saya hajati saya dapat tahun ni. apa yang dihajati tu? entah setakat ni tak terpikir lagi. jodoh mungkin hehe.. moga saya dapat kumpul duit banyak2 tahun ni. nak buat apa nanti dah banyak saya citer ek huhu.. moga saya jadik org yang lebih baik pada diri sendiri, mak ayah, family, kawan2, sedara mara.. eh semua lah. dapat gembirakan semua org. yes! mengembirakan org adalah benda paling best dan paling saya suka buat. sukalah tengok org gembira :) n akhir sekali moga saya bahagia dan gembira selamanya. amin.. korang tolong aminkan jugak tau :)

Tahun ni saya sambut birthday dalam jem hahaha.. bayangkan pukul 1 ptg dari kl patutnya dalam kul 2 ptg dah boleh sampai tanjung malim tapi dekat pukul 4 ptg baru sampai sana. gilo la. memula lalu highway pastu tak larat tersengguk2 kuar jalan lama plak. nyaris2 sesat barat akhirnya dekat pukul 4 ptg sampai jugak ke tanjung malim. giler teruk jem. mak saya sampai 2 kali muntah dalam kete sebab baring duduk, baring duduk tapi tak sampai2. akhirnya dia pening pastu muntah hahaha.. tak penah2 ada org muntah dalam kete saya. first time!

Malam tu kami berombongan ke majlis nikah anak sedara saya kat ulu bernam. nasib baik kami lawan arus ke selatan. arus ke utara jem nya ya Allah. tak dapat bayangkan kalau saya yang tersangkut dalam jem tu. tu jalan lama tu. mesti highway jem teruk giler sebab tu semua org kuar ke jalan lama tapi rupanya lagi teruk jem nya. kata kak pnut dari kl dalam 4 jam dia belum sampai tg malim pun. memang Allah nak bukak kan pintu ati saya balik petang jumaat n pagi sabtu ke kl. kalau ikutkan kehendak keje pagi sabtu saya kena attend event n lepas event baru boleh balik tg malim memang dengan saya2 lah tersangkut kat jem yang maha teruk tu. nasib baik la kami gerak awal sikit.

Alhamdulilah leen anak sedara saya selamat jadik isteri org. tu pun teruk jugak sebab ada ahli rombongan yang tersangkut dalam jem yang maha teruk tu. konon nak nikah lepas isyak tapi dekat pukul 11 malam baru tok kadi jabat tangan pengantin lelaki. memang pengalaman ngeri la. nasib baik sampai jugak. kalau tak, tak nikah la hahaha.. gambar pengantin takder. eh bukan takder. ada tapi kat umah. ala tak yah tengok la. korang bukan kenal pun hahaha..


5 comments:

Ibu n Abah said...

eija...
happy birthday...
memang kita orang tak kenal..
tapi bila u menyebut nama.. teringin jugak nak kenal..
hehehehehe...

crisda79 said...

hehehe.. tq akak :) nanti la saya buh gambarnya. sekarang maleh no nak online kat umah. bz tgk tv hehehe..

Cheritera Kami said...

happy birthday ijahh...aku dah aminkan smua doa2 kau..
aku pun turut menjoinkan diri dlm jem ari sabtu tu...

syntheare said...

hepi besday :D...ni aku ada beberapa cdgn penambahbaikan :

1. sila tukau font ko...aku xsuka sbb kecik/kabur sgt.

tu je hehehehehe........tq

crisda79 said...

wawa : tq wa.. ko pun join jugak dalam jem aritu? patut la jem hahaha..


cyn : tq cik puan :) err.. kenapa beberapa cadangan tu ada 1 je? memang penjodoh bilangan beberapa tu untuk 1 cadangan ek? hahaha.. tuko font? eh blog aku. suka ati aku la ;p

Lilypie Next Birthday Ticker