Monday, June 1

Langkawi - Part 4

Balik dari cable car singgah plak kat makam mahsuri. kota mahsuri namanya. siap tanya akak konter lagi kat dalam ni ada makam mahsuri ke tak. haha.. nampak no tak buat research sebelum pi. pastu bayar2 so masuk aa dalam tu. ada banyak gak benda menarik dalam tu.

Harus bergambaran depan makam mahsuri. saya tanya cik kim "ada ke mahsuri dalam tu?" "tinggal tulang" kata cik kim. haha..

Mak kayak pemandu pelancong. maklum aa dia tau fungsi2 barang2 sawah tu. abeh semua citer2 lama dia citer ngan kitaorg. hehe..

Ayah kat umah sapa tah. cik dee yang ambek gambar.

Ni telaga mahsuri. mak siap basuh muka bagai ngan air dia. bleh minum tau. siap ada jual lagi kat tepi telaga tu. dah siap proses jangan takut kena taun. hehe..

2 dara n 1 mak dara yang kepenatan.

Lepas melepaskan penat kitaorg pi plak tengok2 burung dalam kota tu. ada aa burung2 kat dalam tu kira macam zoo kecik la. pas tengok2 burung kitaorg masuk dalam muzium mahsuri. dalam ni tak bleh ambek gambar. so kitaorg pusing2 je dalam tu sambil baca sejarah mahsuri yang semua org dah tau. cantik deko dalam muzium tu. cam real je zaman2 mahsuri dulu.

Dah penat membaca dan menengok2 kitaorg pun nak balik. penat wei. rasa nak tercabut kaki. terus balik ke hotel. konon2 nak singgah makan kat tempat makan semalam coz adik cakap sedap tapi lauk dah abeh plak. so diorang tinggalkan saya kat hotel sebab cam biasa saya tak nak makan sebab tak lapo. hehe.. so saya balik terus terbongkang. petang tu decide nak pi underwater world. tapi sebab masing2 tido so kitaorg pi lambat sket dalam kul 3.30 ptg.

Dalam 3.30 ptg pi underwater world. harga tiket rm 38.00 ye kawan2. dengan mykad dapat RM28.00. ngan ina dapat RM25.00. tapi saya dapat RM22.00 hehe.. naper? sebab saya pakai pass gov. haha.. tak sesia buat research dulu sebelum masuk underwater world.

Kalau dah pi underwater world tu harus la bergambar dengan ikan kan. cam biasa bila dah akhir2 ni penat dah nak nulid caption. korang tengok gambar je lah ek. Cik Dee n ikan.

Cik dee n cik kim ngan ikan gak.

Ayah ngan mak ngan ikan keli beso.

Mak ngan ikan beso.

Saya n penguin.





5 gambar ni semua feeling2 jadik org eskimo. masing2 peluk penguin.

Dalam kul 5.30 cam tu gerak balik hotel. coz dalam kul 7.00 cam tu nak antar saya, mak ngan ayah ke airport. kitaorg balik malam tu. cik kim n cik dee balik esoknya flight kul 11.45 pagi. oleh kerana guna mykad masa masuk underwater world ptg tu saya telah tersilap letak mykad saya. masa check in carik2 tak jumpa. takut giler kalau ilang. tapi alhamdulilah ada. terselit kat kad2 yang banyak2 tu. dan kami selamat pulang ke putrajaya malam tu cam tu gak ngan cik kim n cik dee esoknya. syiok sangat la jalan2 ngan family. saya tanya mak lepas ni nak pi mana? jawab mak "moh le bawak aku ni lagi" hehe.. insyallah kalau ada rezeki lagi kita pi tempat lain plak ek. sayonara langkawi!

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker