Wednesday, December 8

Kenduri?

Bila ingat balik rasa lawak plak. camtulah kalau dah biasa kan. semua org anggap biasa2 la jugak. rupanya benda tu takder benda pun. tapi kecohnya mak aii hehehe.. sampai saya pun terkecoh2 jugak. sib baik tak terpedaya hehe..

Sebenarnya saya nak citer pasal khemah or kanopi or apa tah lagi or panggil. tapi yang sewaktu dengannya lah. biasa org kalau pasang khemah ni kan nak kenduri. tak kira aa kenduri kawen ke bertunang ke bersunat ke open house ke janji kenduri. so alkisahnya aritu balik kampung masuk bilik bukak tingkap ambek peluang intai umah org sebelah (ain).

Pastu nampak khemah megah terpasang kat depan umah ain. aiks? nak kenduri ke diorg ni? sapa la plak yang nak kawennya? tak der kecoh2 tetiba nak kenduri ni pelik jugak. pastu terus kecoh2 tanya mak saya. mak saya cakap bukan saya je yang kecoh. semua org heboh cakap mak ain nak kenduri. padahal khemah tu dia beli. dia pasang untuk tempat letak kete. laaa.. suspen je.

Esoknya mak gi kenduri. balik kenduri mak ain datang. mak citer ramai sangat yang kecoh cakap mak ain nak kenduri. ada yang sampai dah kecik2 ati sebab nak kenduri tak ajak diorg hahaha.. kelakar aa diorg ni. tapi tu lah bila dah biasa sangat. bila khemah pasang je automatik nak kenduri. padahal khemah tu bleh je buat benda lain. such as buat tempat letak kete or sidai baju time2 ujan ni :)

Tengah2 basuh kete pagi semalam kak normah benti depan umah semata2 nak tanya,

"org sebelah ni nak kenduri ke? bila?"

Hahaha.. saya sakit perut gelak. bila saya citer hal sebenar dia pun kekeh2 gelak jugak. itulah org kata malu bertanya sesat jalan kihkihkih..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker