Friday, September 14

Kali Pertama (first time)

Macam tajuk lagu pulak tajuk blog saya hari ni. terngiang2 melodi lagu tu tapi siapa nyanyi saya tak ingat. semalam hari pertama puasa. ada 2 perkara saya buat first time semalam. best jugak buat benda first time yang rasa seronok ni kan.

1. sepanjang 28 tahun saya berpuasa semalam adalah kali pertama saya berbuka puasa di luar pada hari pertama puasa. biasanya hari pertama saya akan berbuka di rumah. kalau tapau pun mesti makan di rumah. semalam saya buka puasa kat hotel ngan bos saya dan budak2 opis. best aa makan kat situ tapi tak larat nak makan semua. memang berbaloi aa bayar RM89.90. tapi saya makan rasanya berjumlah RM40.00 je. tak perlah. bos banjer. hehe..

2. semalam juga saya first time makan aiskrim goreng. sedap la. lepas ni boleh lah makan selalu. saya marah bila ada antara kawan2 yang tak habis makan aiskrim tu semalam. sedap pun tak abeh? rugi2. rasa cam nak ambek lagi je. kat mana ada jual ek? nak pi beli ni. hehe..


2 comments:

ud@cit said...

yup! u r right kak ija!
macamana saya tahu...? saya juga pemandu seperti anda.... eh, saya juga berada di situ buka pose sama2.... hehehehehe....
---> SELAMAT BERPUASA....

akak,
ingat x mlm tu pas buka kita tgk berita... isu dlm berita "berbuka puasa di hotel adalah amalan membazir..." huhuhuhu....
nasib baik dh buka baru tgk berita
insaf.... (insaf ker? bila kita nk buka kt luar lagi ramai2???? hahahahaha...)

siskinny said...

Aiskrim goreng?
Banyak la jual
Kat tempat bukan hotel pun ada
Ari tu makam kat JM Beriyani kat Tesco Ampang
sedap gak

Lilypie Next Birthday Ticker