Wednesday, February 4

Buang Baju

Sebelum balik kampung aritu saya belek2 baju2 pasang saya yang ada dalam almari. banyaknya baju kurung saya. macam nak patah dah besi penyangkut tu saya tengok. nak kena buang separuh ni. tapi sayangnya lah. sebab baju2 tu semua bleh pakai lagi. sambil belek2 saya termenung duk tengok baju2 tu. rupanya ada baju masa diploma dulu saya masih pakai sampai sekarang. wah nampaknya badan saya tak der aa baik banyak kan. ke mak memang buat kat saya baju besar2. huhu.. jangan cepat perasan yer. baju memang aa muat tapi kainnya dah ketat. lagi2 tang punggung. tak sedar2 ke dah gemuk. huhu..

So sebelum tambah lagi baju baru baik saya buangkan baju2 yang dah lama2 tu. eh saya abeh dip bila ek? tahun 2000.. mak oii! dah dekat 10 tahun masih pakai lagi baju tu? agaknya saya basuh pakai breeze color kot. sebab tu kaler dia nampak menarik je. tak pudar2 haha.. pegang yang ni sayang.. pegang yang tu sayang.. alamak nak buang baju mana ni? tak bleh.. tak bleh kali ni kena kuatkan hati. carik mana baju2 yang saya guna time dip semua keluarkan. akhirnya saya keluarkan 7 pasang baju. bungkus2 terus masuk dalam paper bag. tak moh tengok dah. kang duk belek2 tetiba dia masuk balik dalam almari kang. haha..

Aritu kat kampung mak tanya

"baju apa banyak2 dalam bag ni?"

"baju tu tak bleh pakai dah kainnya, ketat!" jawab saya.

"kalau rajin bukak aku jahitkan, aku maleh nak bukakkan" sambung mak plak.

"tak der nak bukak2nya. nak buang je tu, dah lama baju2 tu, dari lepas diploma dulu pun ada" jawab saya semula.

Ayooo.. mak ada hati nak besarkan baju2 tu plak. kang kalau saya bukak mak plak pegi besarkan alamat dia masuk balik aa dalam almari saya. tak moh aa. pejam mata masukkan bawah almari. dah tak nampak. haha..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker