Wednesday, February 4

I Love U Om

Semalam pi melaka. macam biasa aa pegi menyiasat. tak abeh2 menyiasat kan. abeh dah kejenya menyiasat. tak kan nak membajak sawah plak kan. huhu.. ni sebenarnya bukan nak citer pasal menyiasat. ni nak citer pasal satu film indonesia kat kirana yang saya ngan cyn tengok semalam. tajuk dia i love u om. ramai saya rasa yang dah penah tengok citer ni. citer pasal budak umur 12 tahun jatuh cinta ngan seorang pak cik. tapi bukan aa pak cik umur 50 tahun. umur dalam 30an kot. pak cik aa pada budak umur 12 tahun kan. pada saya memang aa sebaya je. haha.. (sedar umur dah tua)

Bukan aa nak jadik pengkritik film tapi saya nak citer pasal perasaan budak tu. yang bestnya pakcik tu ngaku ngan emak budak tu dia memang jatuh cinta ngan budak tu. yang pak cik tu saya caya la. masalahnya yang budak tu. betul ke dia bebetoi jatuh cinta ngan pak cik tu? or dia just sayang macam sayang anak pada ayahnya? yelahkan budak tu tak der ayah. pakcik tu sangat rapat ngan dia. so lahir lah 'rasa' yang saya sendiri tak reti nak tafsir. konfius betoi.

Kata cyn memang budak2 baru nak naik cam budak tu akan mengalami perasaan cam tu. saya bersetuju dengan kenyataan cam tu w/pun saya tak penah alaminya. may be pakcik2 zaman saya dulu tak menarik kot. sebab tu saya tak jatuh cinta ngan diorang. haha.. saya tengok masa saya sekolah rendah dulu ramai kawan2 saya cam tu. so may be betoi lah kan cinta budak tu. bezanya kes kawan2 saya tu orang yang dicintai tak tau. diorang je syiok sendiri. dan yang ni orang yang dicintai tahu n pun punya perasaan yang sama.

Tak dinafikan perasaan tu kita tak bleh nak jangka kan. satu lagi yang saya terpikir kalau betoi lah budak tu jatuh cinta kan, macam mana budak tu handle diri bila orang yang dicintai tak balas cinta dia. sebab dalam citer tu pak cik tu mati accident. kesian plak saya tengok dia meraung2 masa pakcik tu mati. macam real je. pandai betoi budak tu berlakun. saya pun hampir terpedaya. haha.. dia marahkan pakcik tu sebab takut nak mencintai dia. ayo2 dah macam orang dewasa betoi la. yelah kan. kita yang dewasa ni pun rasa cam nak mati bila putus cinta. macam mana dengan budak umur 12 tahun? mari kita pikirkan ramai2..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker