Monday, April 7

Bakal Ibu

Dah jadik blog kucing pulak. semua citer2 pasal kucing je ni. kucing kat atas tu namanya.. tah la.. tak der nama kot. dia kucing yang menumpang di kejiranan saya di kampung. ibunya sangat glamer di kawasan kejiranan saya. kitaorg memanggil ibunya itu ibu atau hitam. ibu sangat selalu mengandung. mungkin juga kerana ibu antara kucing betina paling glamer kat situ. nak kata cantik ibu cuma berwarna hitam.

apabila anak ibu mengandung (kucing di atas) saya tidak boleh memanggil ibu lagi kepada ibunya. ibu kena dipanggil nenek pula selepas ini kerana ibu bakal mendapat cucu. ini adalah anak ibu yang pertama hidup sehingga besar. kebanyakkan anak2 ibu sebelum ini semuanya mati ketika kecil. maklumlah anak2 gelandangan. tak cukup makan. akhirnya mati.

sekarang pun ibu beranak kecil. anak2 nya kurus. rasanya kalau dipegang hanya ada tulang dan kulit sahaja. kesian saya melihatnya. tapi anak2nya takutkan orang. bagaimana mahu diberi makan.

anak ibu di atas mengandung. saya tak tau mata saya silap atau memang nyata. saya nampak anak ibu tu makin cute pulak. may be seri ibu mengandung kot. hehe.. 2 3 minggu lepas saya balik kampung anak ibu sudah bersalin. wah ibu sudah menjadi nenek. tapi saya tidak nampak lagi anak ibu. mesti cute cam ibu jugak. dan ibu muda ini juga berkawan baik dengan seekor ayam!

2 comments:

Anonymous said...

See Please Here

Mohd Hafizd said...

nice..kawan ngn ayam..

Lilypie Next Birthday Ticker