Monday, November 3

Buta Arah

Semalam naja tumpang tido kat umah. dia datang coz ada dialog MSMA dengan YDP majlis wilayah utara kat opis saya. sebab sorang2 dia maleh nak tido kat hotel. lagipun dewan tempat dialog berlangsung memang dewan di opis saya. so dia tumpang aa tido kat opis. dia sampai tah pukul baper. tapi awal aa dari saya yang balik dari menghantar adik ke station bas. nasib baik cyn ada kat umah. so dia tolong bukak pintu. sambil tengok citer babak 4 madu 3 semalam sambil aa berborak2. dah baring pun sambung borak gak lagi. kebanyakkannya citer pasal arwah lecturer kitaorg dr. ahris.

Pagi tadi nak pi opis berborak pasal arah. rupanya naja cam saya. buta arah kiri n kanan. saya memang sampai arini konfius kiri ngan kanan. nak cakap sket punya susah. kadang2 arah kanan bleh cakap kiri. sian orang yang terima direction dari saya ni. pernah seorang sahabat sesat angkara saya yang tak tau direction kiri n kanan ni. so untuk mengelakkan beri salah arah ni biasanya saya akan tunjuk arah pasal tangan or jari je. kalau org yang tak biasa ngan saya bising gak tanya kanan ke kiri. masa tu rasa nak cocok je mata diorang2 tu. nak jugak saya cakap. kang kalau salah saya gak dipersalahkan. dah tau saya ni buta arah. ikut je aa arah telunjuk saya tu.

Tak tau naper susah sangat nak ingat arah. padahal ada 2 je kiri ngan kanan. kalau terpaksa saya akan ambil masa yang lama untuk menunjuk kan arah coz saya kena tengok tangan n gaya kan badan baru bleh cakap arah yang betul. sebab tu saya lebih suka tunjuk arah pakai tangan je. kalau drive pun saya suka org tunjuk arah pakai tangan gak sebab saya akan ambil masa yang lama untuk tafsir kalau orang pakai sebut je kiri or kanan. kang tak pasal2 terlepas simpang. kalau penunjuk arah lambat tunjuk jalan saya akan menjerit2 sambil memandu..sebab takut lepas simpang hehe..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker