Thursday, July 16

Kagum Dengan Diri Sendiri

Semalam balik tengok atas meja dapat kertas dari pejabat pos. katanya ada bungkusan. dalam hati duk terpikir. sapa plak aa yang rajin nak antar parcel kat saya ni? nak kata birthday dah lepas lama dah. nak masuk birthday baru dah pun. nak kata beli barang2 online tak der. lama dah tak beli barang online. dulu masa rajin selalu aa berulang ke pos laju tu. la ni mana der dah. pueh aa pikir sapa yang antar. last2 masukkan je dalam handbag. esok pi je aa tengok apa yang saya dapat.

Bangun pagi tadi tak teringat langsung pun pasal parcel tu. duk leka kat opis. korek2 handbag nak ambek hp terpegang kertas tu. huh! baru nak teringat. tengok jam dah kul 12.00 tghari. pi je aa. selalu pos opis kan tak tutup time rehat. 12.30 cam tu dah capai wallet hp bunyi plak. adik mintak emailkan borang plak. dah aa takder yang softcopy. gigih duk taip balik. pastu antar kat dia.

Kul 12.45 gak baru gerak. dengan kepala mamai2 coz ngantuk saya dengan kopidennya halakan kete kat pos laju bandar baru bangi. sampai2 je terus terbreak mengejut. kuarkan balik kertas serahan tu. baca semula. ini bukan pos laju. adeh! mana plak nak ambek ni. pastu teringat ada kaunter serahan mel kat dalam sket. so tuju aa tempat tu. kakak tu cakap bukan kat situ plak. but kat pejabat pos bandar baru bangi. mana plak nak carik pejabat pos tu. saya bab2 bangi ni bukan lagi fail dah kosong pun markahnya. huhu.. kakak tu siap kasi direction lagi. TQ aa kat kakak pej serahan mel tu.

kakak pos : ini kena ambek kat pejabat pos bangi ni.
saya : kat mana ek?
kakak pos : dekat tapak pasar malam tu. yang dekat dengan maybank tu. masuk kat area kilang hitachi.
saya : ~kerut dahi
kakak pos : maybank tau?
saya : tak
kakak pos : penah pi pasar malam?
saya : tak
kakak pos : takper la. try je lah ek.
saya : tq kak

Wah! saya betoi2 lost ni. benda yang paling saya benci adalah sesat. memula decide maleh nak pi ambek dah. tak pun tunggu ira esok. dia terer sket bab2 bangi ni. saya teruskan perjalanan ikut direction kakak pos tu. lagipun arah tu memang arah jalan saya nak balik opis pun. tawakal je. jumpa alhamdulilah. tak jumpa balik je. ajaib betoi saya jumpa pejabat pos tu. suka2. then ambek aa barang tu. barang tu adalah parcel dari readers digest. ada 1 buku ngan 1 mangkuk. tak paham plak saya naper dia kasi saya mangkuk. tapi org dah kasikan. ambek je lah.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker