Wednesday, March 17

Kete Oren

Tgk en jalil rajin apdet blog sekarang rasa tercabar plak huhu.. dan2 tu saya terpaksa menjadikan diri rajin jugak hahaha.. giler dengki namanya ;p tapi mau citer apa dong? citer pasal kete lagi lah eh. bila saya beli kete ramai plak yang menanya persoalan2 yang agak2 tak baper logik (pada saya la..) antaranya..

1. Naper beli Myvi?

Naper eh? maybe sebab tu je yang saya mampu kot. saya kan anak malaysia. harus sokong produk malaysia. tapi hanya mau produk perodua. so yang saya RASA saya mampu pakai myvi je. memula dulu ada rasa mau beli kenari tapi bila dah lama2 n dah selalu naik kenari alya rasa tak best plak. eh! aku bukan cakap kete ko tak best eh alya. just nak cakap ciri2 kenari tak masuk ngan jiwa saya. paling tak best bonet kenari tak bertutup. bleh korek2 barang dari tempat duduk belakang huhuhu..

2. Naper beli kaler oren?

Oren eh? saya kan suka pada kelainan. tak suka nak sama2 sangat ngan org ni. lain sket baru org pasan lebih sket kat kita ;p. semua pun nak pakai itam la. biru la. merah la. oren jarang sket org pakai. so kalau saya konvoi ngan sapa2 senang nak ikut coz kete myvi kaler oren ni sebatu dah nampak ;p inilah akibatnya menjadi lead driver masa jiran kawen dulu. dah aa malam. saya ni memang dah ayam. payah betoi nak cam kete2 yang ikut saya. haa.. kau aku beli kete oren. siang malam nampak terang je huhuhu.. tapi masalahnya bila dah pakai oren selalu la plak nampak org pakai myvi oren jugak. bak kata mak saya "dulu aku tak penah plak nampak kete kaler oren ni, ini dah kamu pakai selalu lah plak aku nampak kete kaler ni.." huhuhu.. tu aa pasal ;p

3. Kalau aku jadik ko aku beli vios..

Vios eh? korang ingat aku kaya? huhu.. saya ukur baju kat badan sendiri. bukan kat badan jalil hahaha.. memang nak beli. siapa tak nak ye tak :) tapi tak mau beli vios standard. mau beli TRD. hahaha.. tak ingat2. kalau beli TRD dengan DP yang banyak tu banyak plak saya kena bayar bulan2 nyer. saya mau bayar bulan less then RM500 sebulan. siapa nak jual vios TRD kaler itam BARU yer ngan saya dengan bulan RM500 dalam masa kurang dari 9 thn? cakap2 ;p

4. Naper tak beli kete besar?

Ko nak suh aku pakai mitsubishi storm ke? ;p untuk pengetahuan korang saya tak reti bawak kete beso hehe.. pakai myvi ni pun dah bercenta rasanya. payah jugak bawak kete beso ni kan. maklum dulu bawak kete kiut2 je. senang cilok2. sekarang mau cilok takut tak lepas hahaha.. eh tapi betoi. dah 2 kali kete gue nyaris tersangkut kat divider hahaha.. u-turn tak lepas ;p. macam aa myvi tu beso sangat kan. tak beso sangat pun tapi beso aa gak dari kete2 kiut yang saya selalu bawak dulu :)

Tu je soalan2 yang saya ingat. kang kalau saya ingat saya tambah aa lagi. tapi rasanya tadek dah kot. kalau ada pun buat2 pejam mata je lah kan hahaha.. maleh dah nak tambah. lepas ni tanak citer pasal kete lagi dah. nak citer pasal benda2 lain plak. tu pun kalau rajin la. kalau maleh korang ulang aa baca entry2 lama saya tu 100x tanpa jemu eh. ;p

1 comment:

mohad said...

selamat ber blog...

Lilypie Next Birthday Ticker