Friday, March 5

Merapu Lepas Demam

Esok cukup 10 hari tak apdet blog. huhu.. saya memang maleh! tak der 'macam' maleh bagainya. ngaku je maleh senang citer. lagipun eh. tadi kata nak ngaku maleh je. ni dah ada lagipun plak hahaha.. sebagai manusia saya memang suka kasi alasan ;p. oklah sebenarnya saya demam. sekarang dah baik la sket. kadang2 je idung still tersumbat2 lagi. tapi isnin ngan selasa aritu saya memang betoi2 demam. tak caya tanya bebudak opis. huh! giler pekerja cemerlang. demam2 pun datang opis hahaha..

Dan sepanjang 31 tahun.. huh! dah 31 rupanya umur den. ceh2 buat2 lupa umur sendiri kan ;p. saya nak citer sepanjang 31 tahun saya idup saya tak penah ambek mc tau. oleh sebab itu sakit2 pun datang je keje. dulu sekolah pun cam tu. rekod sekolah rendah saya 6 tahun belajo, 6 tahun jugak saya tak pernah ponteng sekolah. bagus tak? ini cerita betoi. dulu masa sekolah rendah tiap2 tahun saya naik pentas ambek adiah kedatangan penuh. tetiba rasa bangga dengan diri sendiri huhu..

Kalau sakit teruk cam ner? sebenarnya saya tak penah sakit teruk hmm.. alhamdulilah. tuhan kurniakan sepanjang 31 tahun hidup ni saya tak penah plak sakit teruk2 sampai terlantar tak bleh bangun bagai. dulu kecik2 demam ada aa gak rasa mau buat2 sakit terlantar kan. konon2 mau manja2 ngan mak la. huh! takder maknanya lah. mak saya siap jerit2 suh saya bangun n melompat2 kat tanah lagi ada. mak kata sakit ni jangan dilayan. makin dilayan makin sakit. mungkin petua mak tu aa buat saya jarang sakit teruk2.

Apa sebenarnya nak citer ni eh. tu baru pembuka kata tu. dah 3 perenggan dah. hahaha.. gilo. tu aa saya cakap. saya ni maleh mau nulih. tapi kalau dah nulih bukan main panjang lagi. tah apa2 saya merepek tah. eh tapi dulu zaman2 sekolah saya giler tak reti mau mengarang. UPSR dedulu kan 4A je. ada BM pemahaman, matematik, BI ngan BM karangan. saya dapat 2A 1B 1C. sebagai org kampung sepatutnya C tu harus dan wajiblah BI kan. tapi tak kawan2. C saya tu adalah BM karangan hahaha.. ni dah tua2 ni duk tengok sijil UPSR tu rasa nak gelak plak. cam ner aa karangan saya bleh dapat C. giler tak pandai mengarang.

Saya ni memang dah ditakdirkan tak pandai bab2 bahasa ni kot. asal ada test bahasa je kompem lulus cukup2 makan je. tu baru ambek BM ngan BI. kalau ambek bahasa tamil ke bahasa cina ke mampus 0 terus kot markahnya. eh tapi masa PMR BM saya A tau. giler teruja time tu. cam ner lah BM saya bleh A time tu eh. may be masa tanda kertas BM saya tu penyemak tu tengah happy2 kot. sebab tu zassssss.. dia kasi A terus ;p. tapi masa SPM sejarah berulang semula. uwaaa.. sipi2 je nak tak kredit BM saya. kalau tak alangkah malunya dapat agreget cantek (eh! cantek ke? ;p) ngan pangkat 2 huhu..

Agaknya sebab tu saya jugak tak reti nak bahasa2 kan orang ni. kalau sakit ati bebel2 sendiri je. nak tegur or marah org tu sikit punya susah. hehe.. lelagi kalau drive. orang silap saya sibuk2 bebel2 sendiri dalam kete. nak menekan hon tu sket punya susah. bila org tu dah jauh baru aa terpikir. eh naper aku tak hon org tu tadi hahaha.. giler lembab den ni ;p

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker