Wednesday, January 9

Malunyer aku

Suatu ketika saya pergi berjalan2 di carefour alamanda. teringat nak beli alat tulis lalu pergi ke bahagian stationery.

mata melilau-lilau mencari pin berwarna warni. saya perasan seorang kakitangan carefour di sebelah saya. mungkin tengah kira stok.

dalam hati berkata,

"bagus gak mamat ni ada kat sini. kang tak jumpa bleh terus tanya"

pueh saya belek. dah abeh semua dah saya belek. tak jumpa plak pin tu. tanpa memandang mamat carefour tu saya terus bersuara

"bang pin yang warna warni tu kat mana ek?"

mamat tu senyap je. aiks..bisu ke mamat ni

saya terus pandang mamat tu. mamat tu automatik pandang saya.

"err..awak cakap ngan saya ke?"

saya angguk kepala sambil buat muka bengang. bila dah pandang tu baru saya perasan eh..mamat ni bukan mamat carefour la. baju dia lain sket.

sambil senyum malu, saya 2 3 kali say sorry kat mamat tu.

"tak per..dah 4 5 orang dah panggil saya mamat carefour arini" katanya sambil senyum.

huh! malu giler lah. saya terus je jalan. langsung tak pandang dah mamat tu. yang mamat tu pun bengong. yang pakai baju warna sama ngan baju carefour tu wat per. padan muka!

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker