Wednesday, January 16

Orang Yang Melahirkan

Suatu ketika seorang teman melangsungkan perkahwinan di karak. pergi ke sana bersama adik dan seorang teman. rupa2 nyer teman saya itu sudah mempunyai anak. adam namanya. kawen tak jemput la minah ni. kecik sket ati saya. saya tak berapa suka ngan budak2. just berbahasa ngan adam.

"adam ngan ...err.."

"anak ko panggil ko apa?" tanya saya

"..mi"

"ha?" spontan saya terjerit. saya dengar mi je kat belakang.

"mummy" kata teman itu

saya mengurut dada.

"mummy" ajuk saya. "ingatkan umi tadi"

tak baik kan saya. tah la. dah terpaku kat kepala otak ni kot. kalau umi tu hanya untuk orang2 alim ulamak je. orang2 cam kita2 ni cam tak sesuwei je anak nak panggil umi. mesti teman itu terasa kan. saya kena mintak maaf kat dia ni.

nota tangan : nak suh anak saya nanti panggil saya bunda. hik hik..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker