Monday, March 30

Menyokong Kempen Earth Hour

Korang tutup lampu tak sabtu aritu? saya dan adik telah berjaya memaksa mak ngan ayah saya untuk bergelap selama 1 jam bagi menyokong kempen ni.

Apa itu Earth Hour ni sebenarnya?

Earth Hour ni adalah acara antarabangsa tahunan yang diilhamkan oleh WWF (World Wildlife Foundation) yang meminta keluarga dan syarikat-syarikat untuk memadamkan lampu-lampu dan alat-alat elektrik mereka yang tidak perlu untuk sejam untuk menimbulkan kesedaran mengenai perubahan iklim dunia iaitu pemanasan global. kat mesia ianya dibuat pada 28 mac 2009 antara 8.30 malam hingga 9.30 malam.

TV3 ada buat siaran langsung dari perkarangan sri pentas. dengan kiraan 10 9 8 7 6 .. saya, adik ngan ayah dah sedia kat tepi suis lampu. bila 2 1.. kitaorg ramai2 tutup lampu. hehe.. syiok2..


syiok gak sekali sekala duk dalam gelap w/pun elektrik ada sebenarnya. ala.. tak der aa gelap sangat sebenarnya. lampu2 jalan semua tak bertutup pun. so cahayanya masuk gak dalam umah. saya intai2 gak umah sebelah2, sedih.. tak der yang padam lampu pun. oklah tak moh komen. hak masing2 kan. umah saya tu kalau kitaorg tak der sure mak ngan ayah pun tak tutup lampu gak.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker