Monday, March 23

Saat Mendebarkan

Banyak benda nak updated sebenarnya. tapi sindrom m.a.l.a.s melanda sejak sabtu aritu. so kita updated laju2 ek. memula kita citer pasal saya ke melaka (20/3) jumaat aritu. kali ni tak menyiasat tapi hantar kertas siasatan. wah macam grand kan. haha.. tak moh aa citer pasal keje kan. kita citer pasal saya hampir2 tersadai kat highway masa balik dari melaka aritu. menakutkan. korang penah minyak abeh tengah jalan? saya penah. tapi masa tu bukan saya aa yang drive. tapi my lil sis. kelako pun ada. panic? tak kot sebab ada minyak spare dalam kete. haha.. malu ye aa kot coz semua org tengok haha..

Kejadian tu nyaris berulang lagi masa saya balik dari melaka aritu. kononnya kuar tol air keroh nak benti restoran jejantas air keroh solat then baru isi minyak. memang masa kuar tol minyak dah merah dah. siap solat semua pi aa isi minyak. beratur nak bayar minyak tetiba antie tu cakap "92 je ada, 97 semua dah abeh" huh! apa antie ni cakap ni. "merah je tinggal dik, hijau dah abeh" sambung antie tu. oo haha.. tapi alamak! lagu mana ni? minyak dah merah.

Saya masuk balik dalam kete. duk tenangkan ati. biasanya kalau merah ni dalam sejam bleh tahan lagi. masalahnya dah lama merah ni. kalau terbenti tengah jalan abeh aa saya. cara terbaik jangan pakai aircond. adoi seksanya lalu highway tak pakai aircond. tetiba nampak signboard cakap pertol pump 8km. haa.. ada harapan. masuk2 je RnR tu petrol pump tu dah tutup plak. may be under construction. adoi.. cam ner ni weh. risau betoi saya.

Tak bleh jadik ni. terbenti tengah2 highway ni haru. akhirnya saya decide kuar mana2 persimpangan terdekat. paling dekat adalah tol pedas linggi. nak tak nak terpaksa gak kuar untuk carik stesen minyak. tak tau nak tanya kat sapa coz saya pakai TnG. sure tak der orang jaga kan. nak nasib baik ada kakak tol duk kat kaunter TnG tu. saya tanya "kak mana stesen minyak terdekat?" kakak tu jawab "kiri rembau yer dik". saya pun dengan tawakal ikut direction kakak tu. jauh ooo.. apa kakak ni, saya tanya yang dekat. tapi jauh gak. sib baik kete tak termati.

Akhirnya saya dapat isi minyak. Full RM60 ok. selalu kete saya full RM55 je. sure tank dah kosong giler. sampai RM60 bleh masuk tu. balik tu baru aa rasa lega coz dah bleh pasang aircond. haha.. bleh.. patutnya lega sebab kete tak mati tengah jalan. kat kesempatan ni gak nak say sorry to iryd n jalil. sebab kete saya hampir kehabisan minyak saya sampai putrajaya kul 8.30 malam. so tak dapat hadir ke majlis korang. very2 sorry..huk huk..
bersuka sukaan selepas mengisi minyak di rombau.. tak pasal2 den ke rombau ni ha.. haha..

2 comments:

siskinny said...

cis
masa tu x expert
mmg a...

crisda79 said...

haha.. best gak apa.. tu namanya pengalaman.. orang lain mana penah rasa.. kita je penah tersadai kat bukit bintang tu..kira hari ni dalam sejarah bleh masuk aa..haha..

Lilypie Next Birthday Ticker