Sunday, October 4

Ligat Beraya

Wah minggu ni sibuk beraya umah orang. tak penah2 saya serajin ni beraya. abeh rekod tak beraya ke rumah sesapa tahun ni lebur. huhu.. bleh plak cam tu kan. tapi saya suka. so saya bleh apdet blog sebab ada citer nak diceritakan. haha..

Pagi tadi ikut hajar pi open house umah kawan dia kat pantai dalam. serius saya lupa muka minah ni w/pun penah jumpa. kami penah jumpa kat kenduri alya dulu rupanya. tapi harus diingat masa kenduri tu saya memang tak pandang orang. 'mak pengantin' katanya. haruslah bz kan. so mana nak ingat. kalau yang daftar masuk ngan saya ada aa ingat2 sket lebih kurang. kalau yang daftar ngan org lain memang saya tak ingat. senang citer saya anggap dia tak datang je. huhu..

Balik dah 12.30 tengahari. baring2 sambil sambung tengok citer calon suami kat tv1. pastu tertido. jaga kul 1.00 ptg. pastu tertido balik. pastu sedar2 dah pukul 2.00 ptg. kelam kabut bangun. sampai sekarang sakit kepala sebab bangun terkejut cam tu. dah aa janji ngan ina nak datang raya umah dia lepas zohor. bangun msg ina sat. mandi solat zohor terus berdesup pi umah ina.

Sampai2 je ina sambut depan pintu. kuar dari kete ina tegur,

ina : tak pakai baju raya pun? (saya pakai jeans ngan t-shirt je)
saya : aku datang bukan nak raya (sambil bukak pintu kiri kete), aku datang nak sambut birthday.. (sambil kuarkan kotak kek)
ina : wahhh.. apa ni.. apa ni.. (menjerit2 dengan terujanya. hahaha..)

Ini aa kek tu. cute kan. seperti biasa order dari kak pnut. super sedap n super cantik. sekali sekala buat kawan2 gembira apa salahnyer kan. pasni sapa lagi nak suprise cam tu? tu pun kalau saya rajin lagi nak buat la. hahaha.. lupa nak citer. birthday ina esok. tapi saya bawak kek arini coz esok kan keje. maleh plak nak meredah jem ke kl semata2 nak mengantar kek.

Pas melayan diri sendiri makan kuih raya kat umah ina terus gerak ke umah monie yang sekangkang kera je dari umah ina tu. raya umah dia plak. dia masak laksa. pun sedap. bak kata saya pada hajar janji cukup asam garam masakan tu semua sedap je pada saya. huhu.. sambil2 beraya tu hajat kitaorg sebenarnya nak tgk anak baru dia. baru ke? hehe.. dah nak masuk 5 bulan budak tu baru kitaorg terhegeh2 nak jenguk. kawan apa aa ni kan.

Wah addicted dukung baby apa. tetiap ari nak dukung baby ni. semalam dukung mica arini dukung anak monie plak. hehe.. ini aa anak monie yang baru. namanya Aisy Qhayyira. payah betoi nama anak orang zaman sekarang ni. hehe.. cute kan.

Sebelum balik seperti biasa lepas salam2 peluk cium ngan mak dan anaknya soalan biasa monie untuk saya,

"jah.. dah ada bunyi2 ke?"

Saya jawab dengan pantas,

"tadek!" hehehe..


p/s : monie dan ina adalah sahabat baik saya masa dip. dulu.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker