Monday, October 5

Rojak Kentang + Epal + Ikan Masin

Arini first time breakfast sorang2 pas tinggal sorang ni. minggu lepas khamis tak breakfast sebab konon2 nak puasa. sudahnya tengahari makan. huhu.. jumaat plak breakfast ngan hajar. arini hajar puasa, lan ngan adie pi antar mak lan pi stesen bas, zairi kuar ngan kawan dia n hairul plak dah makan kat umah. so tinggal sapa lagi? tinggal aa saya sorang. sebab perut bunyi2 turun aa bawah beli makanan. eleh ngada2 kan. sebelum ni cam tak biasa makan sorang2. huhu..

Tengahari ni plak nak pi carefour. nak pi beli daging dan beberapa bahan2 untuk buat rendang. dah 'dipaksarela' untuk bertugas membuat rendang bagi jamuan raya opis esok. tapi saya suka je. saya kan suka masak2 ni. ingat cam nak buat puding sket. tapi tengok aa cam ner nanti. tu pun kalau rajin la. huhu..

Tetiba teringat citer semalam. masa tengah2 berborak2 sambil makan kuih raya kat umah ina semalam mak tepon.

mak : haa.. (dengan nada agak menjerit dan kelam kabut) apa no. telipon umah ni?

saya : haa.. 09-313xxxx (saya jawab dengan kelam kabut gak). naper?

mak : budak2 ni nak balik, pastu mintak no. telepon umah ni. (mak ada ambek anak angkat kat umah ari minggu aritu)

saya : oo.. apa aa mak ni, no tepon umah sendiri pun tak ingat.

mak : hahaha..

Bleh cam tu. tepon saya semata2 nak tau no. tepon umah dia sendiri je. dah aa terkocoh2 kelam kabut. ingat kan naper la.

Apa motif citer2 saya ni ek? tah la.. nak apdet tapi maleh nak susun citer. so jadik aa citer rojak cam ni. bleh aa kan. janji apdet. huhu..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker