Sunday, July 11

Datang

Saya lahir di sebuah hospital kat perak dan dibesarkan di sebuah felda di pahang. sebuah perkampungan terancang dengan rumah2 kayu sebuah2 di atas suku ekar tanah. secara realitinya sekarang seperti sebuah taman perumahan. bezanya rumah kami rumah kayu sesebuah. tapi taman perumahan berbeza2 mengikut kos.

Dengan rumah yang kecik di tengah2 suku ekar tanah halaman rumah kami luas. w/pun rumah kami di tengah2 felda dan berdepan dengan sekolah tapi tak bising sangat kalau kenderaan lalu kecuali mat rempit yang bawak motor yang dah modified. tu memang tak bleh ampun la bunyi dia huhu.. tapi kalau kete or motor standet lalu bunyi ala2 sayup je dari umah saya w/pun umah tepi jalan.

First time rasa duk umah teres masa saya bercuti ke taiping. tak ingat tahun bila. umah sue corner lot. so bila org nak masuk simpang ke rumah dia tu semua kenderaan akan slow. so bila ada org lalu selalu perasan ada org datang umah hehehe.. pasan betoi. masa tu duk la cakap ada org datang.. ada org datang.. padahal org lalu je pun. masa tu rasa tekanan jiwa betoi sebab tiap kali org lalu rasa org nak singgah hehe..

Sampai la saya duk umah sewa sekarang. memula dulu rasa cam tu jugak. bila kete lalu je tertoleh2 ingat ada org nak datang hahaha.. pasan betoi. cam aa ramai sangat org nak datang. tapi sekarang dah 5 tahun duk sini dah lali. kadang2 tu org betoi2 datang pun saya buat tak tau je hehehe.. kasi salam 5 kali pun saya buat tak tau je. eh naper kasi salam 5 kali. org kasi salam 3 kali je. tadek org jawab balik! huhu.. kadang2 tu ada member2 lepak umah saya dengar org kasi salam then cakap ada org mai. dan jawapan stendet saya "umah sebelah tu" hahaha.. so kalau ada nak mai umah kena aa kasitau siap2. kalau tak memang korang balik sesajer je la. saya maleh mau layan huhu..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker