Saturday, July 3

Ulang Tahun 'Pertumbuhan'

Hari ni genap 3 tahun saya berblog. saya berblog just untuk suka2 je. tadek sebab konkrit pun. memula leka baca segala blog2 org pastu terasa nak berblog. so register aa blog. saya tak kenal sapa2 pun kat dunia blogspot ni kecuali adik saya cik dee masa tu. masa tu dia dah ada blog. mana dia jumpa benda alah ni pun saya tak tau.

Sebenarnya sebelum ke blogspot ni saya ada gak aa gatai2 mula menulih kat friendster. ada aa 3 4 entry kot kat situ. ala entry pendek2 je. kalau panjang pun ada 1 lagu kot. tajuk tak ingat. nak pi bukak friendster pun maleh huhu.. masa tu tengah giler friendster lagi. giler mengumpul kawan kat situ. pastu tetiba fs kena block kat opis. uwaaaaaaa.. nangis jap. lepas2 tu saya bukak blog. pastu paksa semua bebudak research bukak blog jugak. so time tengah giler tu semua pun ada blog. semua pun berlumba2 apdet blog. sehari 3 4 entry kuar hehe..

Tapi kegilaan tu jap je pun. 3 4 bulan semua pun dah senyap. saya je rajin lagi apdet blog. yang lain2 ala2 org ilang passwd je gayanya. bila tgk kat bloglist tu ada yang dah setahun tak apdet pun ada. agaknya memang dah betoi2 lupa paswd tu hehe..

Memula ada blog dulu mana ada nak kalerful2 ni. edit2 templete semua tadek ye kawan2. semua pakai blogspot punya je. so jangan pelik kalau rupa bentuk blog kitaorg sama antara 1 sama lain hehe.. masa tu benda2 gadget tu tak penting. yang penting apdet je. rupa bentuk tu jatuh no 2. tapi bila dah selalu jalan2 blog org terkagum je ngan blog2 org lain yang bagai2. mula lah kami berlumba2 cantekkan blog masing2. bila jumpa benda baru kongsi sama2. so sekali lagi blog2 kami sama rupa bentuknya hahaha..

Macam2 aa jadik kat blog saya dulu. siap ada lagu. background gambar sendiri. header bengong2 maklum buat sendiri huhu.. font kaler2. kolum tukar jadik 3 memacam la. pueh aa juling2 mata baca coding sebab nak edit templete. tapi gigih. dan kalau jadik rasa nak umum satu dunia dia punya bangga. sekarang ni cukup tak suka kalau ada blog yang ada lagu autoplay tu. susah je macam. kacau ganggu. tapi dulu sendiri buat tak sedar. siap tak bleh stopkan lagi. bila bukak je terus kuar lagu. giler jakun time tu.

Budak kalau 3 tahun dah besar dah. cam tu jugak aa ngan blog saya ni. dah 3 tahun usia dia. dah macam2 jadik kat dia tapi dia still hidup w/pun tak baper nak 'berdiri' megah hehe.. tak per aa. macam saya cakap tadi saya berblog just untuk suka2. bukan sebab lain pun. saya menulih pun bukan nak suh org baca. tapi just luahan perasaan. kalau ada yang sudi nak baca alhamdulilah.

untuk http://crisda79.blogspot.com selamat ulang tahun 'pertumbuhan' ke 3. semoga tuan blog semakin rajin mengapdet dan terus hidup selagi tuan blog hidup :))

Eh birthday sapa ni? naper tuan blog plak yang malu2 ni ;p



No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker