Sunday, April 12

Meet Cik Farah & Makan Dim Sum

Jumaat ari tu saya pi gombak. pi ambek uncang untuk majlis kawen cik amani kat umah kawan saya. on the way balik kitaorg singgah jalan TAR. nak carik butang baju melayu kata cik amani. so park je kete kat sogo. sebelum jalan2 kena aa makan untuk menambahkan tenaga dulu kan. saya ni tak penah makan kat sogo. cik amani kata ada food court kat sogo tu. so kitaorg telah bersepakat untuk makan di food court di sogo.

Di dalam pejalanan (kat eskelator) tetiba saya terlihat sorang yang saya sangat kenal. ye cik farah shahada, classmate saya dulu. tak sangka bleh terjumpa kat eskalater ek cik farah. wah cik farah sekarang sudah kurus dan cantik. pakai baju kurung lagi. maklum aa sudah jadik gov servant. saya dengar cik farah keje kat jabatan perikanan sekarang. just bersapa2 dan bertanya kabar je ngan cik farah. dia dah nak balik opis katanya. n dia kata dia kurus bukan sebab sakit n dia sangat sihat. hehe.. rupanya cik amani kenal cik farah. yelah org glamer. sapa tak kenalkan. huhu.. lagipun kitaorg satu batch utm w/pun bukan 1 coz n fakulti sebelah2 je. mesti pasannya lah muka2 utm kan.

Lepas beramas mesra kitaorg pun pi makan. sampai2 je kat food court saya nampak dim sum. terus je ke kaunter tu. cik amani tah mana2 saya pun tak pasan. sangat tertarik saya ngan dim sum tu. maklum aa lama dah tak makan. dulu masa selalu kuar2 pi meeting kat quality hotel selalu makan dim sum. sangat superb. oleh kerana dah jumpa dim sum kat situ saya decide nak makan dim sum je.

Cik amani pun terpengaruh ngan saya. dia pun makan dim sum gak. ni aa yang kitaorg makan. nama2 makanan ni tak ingat. yang pasti yang putih dalam pinggan tu pau ye kawan2 haha..

Ini yang saya makan. saya makan 6 ketul dim sum saja. harga 7 ketul ni 7.30. huh! mahal gak ek. selama arini makan dim sum pree je. tak tau harga dia agak mahal rupanya.

Jemput makan kawan2. sangat sedap! rasa cam nak tambah lagi je. sib baik selera makan tak besar cam dulu dah (besar sebenarnya tapi dah bleh kontrol). kalau tak mesti saya tambah lagi.

Jeng jeng jeng.. haha.. licin.. lain kali bleh aa datang sini lagi makan dim sum. sedap pun sedap. harga je aa mahal. tak per aa. bukan reti buat sendiri pun kan. berbaloi aa.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker