Thursday, October 16

Banjir

Semalam pi JUPEM s.alam ngan cik amani. biasa aa keje jadik penyiasat ni. macam2 nak kena siasat. dah siasat tu satu hal lah. kena siasat bebetoi plak tu. kang salah tak pasal2 buang kes or di katakan pegawai penyiasat tak reti nak siasat. penyiasat gak kena. apa pun tu tanggungjawab yang diberikan kat aku. nak tak nak or ikhlas or tak aku kena lakasanakan. amanah tu. org yang tak amanah akan jadik org fasik. nak ke korang? aku tak nak..

Masa pegi elok je cerah hari. terang benderang je. sampai s.alam dah mendung. ada beberapa tempat dah mula rintik2. nak ujan lebat nampaknya coz langit gelap lain macam jer. kitaorg sampai ke JUPEM dengan jayanya kul 3.00pm. masuk sana gitu gini kul 4.00 baru kuar. ingat nak terus balik la. tengok2 ujan lebat giler kat luar. camno den nak pi parking. so decide pi soping2 dulu kat plaza tu.

Hujan agak reda kitaorg pun berlari2 anak pi kete. jam dah kul 5.00pm. adoi la.. balik sekali ngan org balik keje ni yang den maleh ni. sure jem nyer. sampai kat flyover nak pi masuk ELITE tu kete semua teramat lah slownya. ingatkan apa la. pastu semua kete himpit kanan plak tu. rupanya banjir kau! abeh tenggelam jalan kat belah kiri tu. lori 12 tayar je berani lalu. pastu saya tengok ada kete tersangkut dalam banjir tu. sian tuan punya kete tu kan. kopak lagi dia. harap2 saya tak kan kena cam tu lah. sekarang ni pun memang musim ujan. harap kita semua hati2 lah ek.

UPDATED 21/10/2008 - Gambar2 masa banjir berlaku di shah alam 16/10/2008


Lilypie Next Birthday Ticker