Friday, August 7

No Reservation

Semalam nonton no reservation ngan cyn kat HBO. lakonan catherine zeta-jones ngan aaron eckhart. dah ada pakej movies ni harus aa nonton movie kan. tapi saya nonton movie kalau ngan cyn je. kalau sorang memang takder maknanya. kalau tgk sorang saya rasa citer2 kat saluran tu semua tak best. tapi bila tengok ngan cyn terus citer tu jadik best. cam no? haha..

Saya just nak share tentang kasih sayang mak cik kepada anak sedaranya dalam citer tu. bila saya tengok citer tu saya terpikir rupanya ada gak org yang lagi teruk dari saya dalam penjagaan budak. honestly saya memang tak baper suka ngan budak2. mak saya pun cakap yang saya memang susah sangat nak berbaik ngan budak2. tapi bila tengok citer tu saya rasa saya lagi ok dari kate (makcik - CZJ) dalam menjaga zoe (anak buah). ye kami ada persamaan iaitu sama2 belum kawen. tapi rasanya kalau just setakat nak ambek hati budak saya rasa saya bleh buat lebih baik dari kate. huhu.. pasan jap..

Bagi saya kate sangat teruk dalam ambek hati budak. bagi saya ngan budak2 ni nak ambek hati just kena pandai pujuk. cara kate tak baper betoi sebab kalau si zoe cakap tak nak dia terus tak ambek tau. penah sekali kate ajak zoe makan then zoe tak nak dia terus diam je n teruskan makan tanpa tanya naper zoe tak moh makan. teruk kan. berjalan ngan zoe tak pernah nak pegang tangan. pujuk dengan cakap ugut2. nak peluk sambil pujuk langsung tak der la. budak2 ni hati dia lembut. kita kena gak pujuk dia ngan lembut. lagi satu zoe dah biasa dimanja2 kan oleh mak dia. so bila mak cik dia jaga cam tu budak tu rasa terpinggir.

Nasib baik la cepat sedar. tu pun sebab nick (aaron) yang tolong. kalau tak makin terpinggir la si zoe tu. masa ni saya terpikir yang saya masih ada sikap yang baik untuk budak2. tak der aa saya benci sangat kat budak2. rasa tu masih boleh dikawal dan tak seteruk kate yang di paparkan dalam citer tu. so rasa lega sket aa. rupanya saya ni tak aa teruk sangat kan. haha..

2 comments:

syntheare said...

aku memang dilahirkan untuk wat semua org hepi heheheheeee...

crisda79 said...

memang la. tapi buat org yang boleh hepikan kita hepi lagi best dari buat org hepi tapi dia menyakitkan kita kan. :)

Lilypie Next Birthday Ticker