Saturday, August 8

Penyakit Yang Sakit

Saya sangat bermasalah untuk minum dalam meeting2 kat opis atau kat umah orang. selalu sangat hidang minuman bersusu. untuk pengetahuan saya tak bleh minum minuman bersusu. kalau minum apa jadik? kuar balik la. dan masa tu akan rasa susu tu sesuka hati menjolok2 tekak saya tanpa henti sampai muka jadik merah2 sebab menahan muntah.

Apa salahnya kalau hidang air tak bersusu satu jag. paling tak pun hidang aa air kosong. saya suka je minum air kosong. tapi kalau orang dah hidang tu tak der aa saya demand plak. seteguk pun saya minum gak la untuk ambek hati. pastu saya muntah. haha.. pelik betoi penyakit ni kan. saya lebih suka org tanya dulu sebelum hidang air kat saya. saya tak demand. saya just mintak air kosong je. betoi!

Sian kan kat saya. pernah satu ketika dalam meeting dihidang bihun goreng. oleh kerana lapo saya makan tanpa tengok air apa yang dihidang. siap makan baru carik air. tengok2 semua air bersusu. alamak! cam ner nak minum ni? tetiba organizer rasa bersalah plak ngan saya sebab hidang air yang saya tak bleh nak minum. tak per. saya tak kisah pun sebenarnya. oleh kerana saya selalu kena cam tu saya dah jarang minum air pas makan. kadang2 sampai lupa yang saya belum minum air pas makan.

Penah jadik saya pi makan ngan adik kat kedai makan. just order makanan. bila dia mintak order air saya jadik blur. pastu cepat2 cakap nanti saya order. sampai nasik dah nak abeh dalam pinggan saya tak order air. yang kelakarnya abang buat air tu 2 3 kali datang tanya nak order air apa. dia takut saya tercekik kot coz makan tak minum air. hahaha.. kelakar betoi. lastnya adik saya order gak la air. adik saya sian kot kat abg tu duk ulang kat tempat kitaorg mintak order. huhu..

Lagipun apa nak heran. saya memang makan tak berulam air. pas abeh makan baru saya minum air. mak memang ajar kitaorg adik beradik cam tu dari kecik. so kalau datang makan umah saya jangan pelik kalau mak saya hidang makanan tanpa hidang air sebab kitaorg minum air lepas selesai makan. oleh kerana dah diajar dari kecik cam tu saya akan putus selera kalau tengah2 makan minum air w/pun seteguk. lagi satu penyakit ni. haha..

1 comment:

elcynthia 엘신티아 said...

ala.. aku pun tak minum air sambil makan. org kata nanti kembung perut. paling baik minum air sejam lepas makan. tak bagus terus pulun air tu kecuali lah seteguk dua. bayangkan lah nasi dan lauk tu berenang ngan air dalam perut tu. isk isk... haru. hehehe.

psl hidang menghidang air ni. kat rumah aku, dah sedia air kotak dlm peti sejuk. senang la sikit. kan ada org sensitif psl minum dlm gelas kat rumah org ni (macam nenek aku). lagi kalau member yg tak boleh minum air yg kita buat. lagi senang sedia air dlm kotak. terjamin. hehehe.. kalau tak habis boleh bungkus bawa balik rumah. tak membazir. :-)

Lilypie Next Birthday Ticker