Monday, April 7

Si Comot Penakut

Ada seekor kucing rajin datang bertandang ke rumah saya. oleh kerana bulunya berwarna kelabu + itam + oren kami panggil dia comot. si comot sangat takut kepada saya. apabila saya sergah lintang pukang dia cabut lari. comot selalu masuk ke dalam rumah saya melalui tingkap dapur yang pecah jika kesemua pintu ditutup. dulu saya tidak berapa kisah dia masuk ke rumah saya. tetapi sejak ada oyen dia seperti dengki dengan oyen. pantang nampak dia mesti mahu bergaduh dengan oyen. oleh itu saya tidak suka dia masuk ke rumah saya. jika hanya saya ada di rumah memang dia tak dapat masuk ke rumah.

comot sangat manja dengan aunti (kawan serumah saya). jika aunti ada di rumah dia akan tido di bilik aunti. aunti sayangkan nyer. jika bersama aunti dia tidak takut dengan saya. dia sungguh berlagak dengan saya jika aunti ada di rumah. kadang2 tu geram jugak.

suatu hari saya nampak dia mahu masuk ke rumah saya melalui tingkap dapur. saya nampak dia sudah mahu sampai ke bawah. oleh kerana dengki saya cepat2 sergah dia. kelam kabut dia naik semula. sampai di atas dia keluarkan kepalanya manakala ekornya masih di dalam. kelakar gak tengok. lama juga dia kat situ. saya ingat dia tersangkut kat situ. rupanya dia sengaja berlama2 kat situ carik masa sesuai untuk masuk semula ke rumah saya. hai lah comot!

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker