Friday, August 29

BONUS!

sengih*

sengih*

Yey! tahun ni ada bonus..

Wednesday, August 27

Bermalasan Lagi

Mulai esok saya tak masuk opis. esok kena attend seminar kat PWTC. lusa saya mula bercuti sampai hari selasa. rabu baru masuk opis. tapi tak der kat opis gak sebab ada percakapan saksi sampai khamis kat shah alam. wah! sangat bz ni. jumaat depan insyallah jadual saya free. ada sapa2 nak ajak saya bermalasan lagi? opss! tapi minggu depan dah puasa. kepada semua saya ucapkan selamat berpuasa lah yer. jangan ponteng terawih. sama2 lah kita beramal ibadat di bulan yang mulia tu nanti. tapi jangan bulan puasa je buat ibadat. bulan2 lagi pun kena buat gak. moga2 kita semua jadik orang yang terbaik di sisi Maha Pencipta amin..

Nota Tangan Kanan : Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 51. Happy Birthday Malaysiaku Tercinta! Moga Aman Sentiasa..

Tuesday, August 26

Berat

Bangun pagi tadi kepala saya sakit dan berat.

Rasa dahi. huh! panas.

Adakah sebab saya makan ubat batuk semalam?

or

Masalah tu?

Pening kepala memikirkannya..

Friday, August 22

HARAPAN

Terdahulu, semasa berucap, beliau berkata kakitangan awam kontrak yang memohon lantikan tetap dalam perkhidmatan awam perlu diberi keutamaan jika telah memenuhi syarat skim perkhidmatan.

Beliau berkata pegawai-pegawai kontrak yang telah berkhidmat secara kontrak selama satu tahun atau lebih, mencapai tahap prestasi yang baik dengan markah Laporan Penilaian Prestasi Tahunan melebihi 85 peratus dan diperakukan oleh ketua jabatan harus diutamakan untuk diserapkan secara tetap dalam perkhidmatan awam.

"Janganlah samakan mereka ini dengan pemohon baru kerana pengalaman, pengetahuan serta kemahiran yang mereka peroleh sewaktu bekerja secara kontrak merupakan satu kelebihan dan ia harus dipertimbangkan untuk lantikan tetap," katanya.

TAN SRI KSN - 21 OGOS 2008

Apakah?

Adakah?

Bilakah?

Thursday, August 21

Hari Ini Hari Khamis Oleh Itu Saya Berbaju Kebaya Batik

Bunga Api Putrajaya






Untuk tahun ni je semua malam yang ada pertandingan bunga api saya pi tengok. first malaysia saya pi ngan bob, nuar n lan, kitaorg jalan kaki dari opis ke depan PICC. best tengok dari dekat. kedua negara cina pi ngan bebudak GACOS n my bos. tengok kat jambatan dekat opis. agak jauh. tak baper syiok dan semalam kanada saya pi ngan cecilia. kitaorg jalan kaki dari opis sampai bebetoi tepi pagar depan PICC tu. kali ni lagi real la. rasa bunga api tu atas kepala je. ada 2 kali lagi bunga api. nak ajak sapa plak pas ni ek. tapi kalau tak der sapa ajak saya nak pi gak. pi jalan kaki sorang pun tak per. bleh jalan kaki je dari rumah saya. tak pun bleh tengok dari umah je. nampak gak. sapa2 nak ajak saya calling2 lah ek. haha..

Wednesday, August 20

Taugeh

Dah pukul 12.36pm. tetiba ira datang dan cakap,

"aku nak pi makan, jom!"

"aku tak lapo lagi la, sat lagi aa" balas saya. maleh betoi nak angkat punggung pi cafe.

"aku nak bungkus beger je, aku ngantuk ni" jawab ira.

"tido aa dulu" cadang saya.

"tak nak la, aku nak makan dulu" balas ira

"kalau cam tu aku kirim la" kata saya sambil gelak2.

"nak kim apa?, aku nak beger daging" jawabnya.

"sama ngan ko lah" jawab saya.

"yelah, tapi ngan ko punya aku buh taugeh" katanya sambil berjalan keluar.

"mana bleh! aku nak sama ngan ko" jerit saya. saya dengar dia gelak dari jauh.

sian saya dimain2 kan. mentang2 aa saya tak makan taugeh. kalau makan mee sup ke, bihun ke ada taugeh gigih ni mengeluarkan taugeh dulu baru saya makan. tapi tetap siap makan dulu tau. gelojoh! haha..

Tuesday, August 19

Tetamu Setia

Sejak 15 tahun lalu dia setia melawat saya sebulan sekali

kalau lewat pun sehari dua

dan kalau awal pun sehari dua

sangat setia

i like..!

tapi semalam dia datang lagi menjenguk saya selepas 8 hari

naper?

entah..

Agaknya dia rindu kot..:)

Monday, August 18

Sapa Baik Hati Nak Belanja Saya?

Tadi jalan2 kat alamanda. dah lama saya tunggu. akhirnya dah bukak! jom ramai2 pi makan kenny rogers! lepas ni tak yah pi jauh2 untuk makan makanan faberet saya ni. 5 minit dari umah je. Whoaa..

Bye Bye Bob..

Jumaat aritu ari terakhir bob kat JKPTG. dia dapat keje kat UTM, skudai. hang nak balik johor sangat kan. alhamdulilah akhirnyer lepas 3 tahun dia dapat balik negeri. ada 2 majlis berasingan diadakan untuk bob. 1 kat JKPTG (kul 4 ptg) n satu lagi kat NRE dari team GACOS (kul 5 ptg). ramainya org sayang kat ko. jeles ni. haha.. untuk bob TQ very much for everything. hang lah sahabat aku yang paling baik. apa pun keje elok2 ek kat sana. ingat2 lah kitaorang kat sini.

Kat bawah ni gambar masa majlis di JKPTG






Majlis kat NRE



Wednesday, August 13

Maleh nak citer, Tgk je lah gambar2 ni..












Purple vs Grey

Isnin aritu tah naper unit kitaorg terbahagi kepada 2 kumpulan. kebetulan yang langsung tak dirancang. satu kumpulan pakai baju kaler grey n satu lagi pakai baju kaler purple. yang pakai kaler lain ira sorang je. dia pakai baju kaler hitam. so dia aa kena ambek gambar sebab dia tak masuk korum kitaorg. tapi ini bagi yang ada kat opis aritu je. 4 org lagi kuar pi site. tak pasan diorang pakai baju kaler apa. kira tak masuk korum gak la. nice kan..

Tuesday, August 12

Paru-Paru Berulat

Semalam.
puasa
buka kat luar ngan iryd n nora.
kuar lepas maghrib.

mula2..
hidup enjin kete
pastu buka pagar
pastu undur kete
pagar biar terbuka nanti senang nak masuk
pastu buka radio

tiba2..
dengar lagu hindustan
2 3 kali pandang radio
saya salah pasang radio ke?
frekunsinya 103.3fm
betul lah ERA
eh! naper ada lagu hindustan ni?

Hari ni.
Bangun kul 6.30
solat
mandi
pakai baju n mekap
kul 7.14 kuar umah
destinasi : mahkamah selayang

jalan tak baper jam
kul 8.20 dah sampai
melepek kat dalam kete
kul 8.40 call LA
dia dah masuk mahkamah
dia suh saya masuk gak
lepas kasi direction saya jumpa
huh! first time masuk mahkamah ni

rasa : biasa2 je
mungkin belum bicara kot
just sebutan kes tadi
tu pun tunda
majistret kursus
lepas ni datang lagi
dan lagi
dan lagi
sampai kes selesai

Nota Tangan Kanan : Saya tak tau mana saya dapat tajuk citer ni. tapi kalau nak tukar pun saya tak tau nak letak tajuk apa. so kita biar je lah tajuk di atas.