Thursday, September 30

MC n Insuran

Tengah bz menyuap mee + maggi goreng + paru sambal tetiba mau citer pasal mc. *benti makan serta merta hehe.. just nak citer yang sepanjang hidup saya tak penah ambek mc. kalau sakit ambek cuti terus. kalau larat jalan ke opis gigih jugak ke opis. namanya nak pi jumpa tuan doktor n ambek mc tidaklah hehe..

Sebab tu masa my friend promote insuran suatu masa dulu (6 tahun lepas) saya buat endah tak endah je. apa barang ambek insuran. saya kan jarang sakit. iskk.. iskk.. riak sungguh la time tu. satu lagi sebab saya punya gaji time tu paras hidung je. mana nak ambek insurannya. kang sebab ambek insuran tak makan plak. sebab tak makan sakit. pastu warded. haa.. kan dah dapat duit insuran free hahaha..

Tapi tah napa tetiba kesedaran ambek insuran timbul. rasanya sebab masa tu dah mampu ambek insuran. gaji pun dah paras tengkuk dah. tak der paras idung lagi. 5 tahun lepas (bulan 12 2005) dengan rasminya saya ambek insuran. ambek ngan org yang sama yang beriyer2 promote insuran kat saya suatu ketika dulu. memang rezeki dia ngan saya.

Sekarang w/pun tak penah claim pun insuran tu tapi kalau sakit rasa secure sket. tak der aa pikir mana mau dapat duit kalau bebetoi sakit teruk nanti. yang penting saya tak kan menyusahkan org lain. ini dah aa sakit dah menyusahkan org. pastu bil2 hospital pun nak menyusahkan org lagi. ini boleh menimbulkan marah hahaha..

So pada sesiapa yang belum ambek insuran tu saya nasihatkan ambek la. tak kisah aa sket ke banyak. janji ada untuk cover kita nanti. kita ni kalau nak sakit bukan boleh ditahan2. dia nak mai dia mai je. tak der kasi salam der. sama gak ngan accident. malang tak berbau yer. yang berbau kentut je hehe.. eh macam kata2 ejen insuran plak hehe.. ok saya bukan ejen insuran tapi just mengingatkan antara satu sama lain n untuk kesenangan kita dan keluarga jugak. dalam bahasa kasarnya tak der aa kalau sakit tu nak menyusahkan org je hehe..







p/s : saya ambek insuran prudential. kalau nak ambek berhubungan aa dengan org yang berkaitan yer. saya BUKAN ejen insuran :)

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker