Sunday, October 31

2 minggu

Asalamulaikum.. wbt..

Lebih seminggu saya tak apdet blog kan. memang maleh hahaha.. baik ngaku je senang citer. lagi pun tadek citer nak tulis. hari2 dalam 2 minggu kat kuantan ni sama je. pi keje kul 5 balik keje pastu melepek kat umah sampai tido. esok bangun ulang rutin yang sama.

Apa citer menarik minggu lepas eh? oo haa.. baru ingat. citer pasal accident depan mata. betoi2 depan mata tu saya nampak lori balak tu gilis budak yang bawak motor tu. apa lah nasib budak tu agaknya. harap2 dia selamat. tapi pada pandangan tak baper pro saya ni budak tu pun salah jugak. ikut lori balak tu dekat sangat. sekali lori tu kona melayang la dia jatuh. pastu tak pasal kena plak lenyek dengan tayar belakang lori tu. nauzubillah..

Ari minggu aritu saya ajak ina datang umah saya. asyik muka saya je bertandang kat umah dia. biar aa dia kenal2 ngan mak saya plak. dah alang2 dia ada bengkel kat kontan saya ajak a dia pi umah saya. sepanjang duk umah saya dia makan nasik berlaukkan patin tempoyak je. tak jemu2. suka sangat dia. dia tido semalam kat umah saya. pagi sabtu aritu dia balik kl.

Betoi2 balik dari kampung. mak saya bekalkan dengan macam2 benda. ada bunga kantan, cili, nangka muda, tempoyak, gulai tempoyak ikan patin, tebu n macam2 aa. tak ingat dah saya. tu pun keladi ngan kelapa tadek. kalau tak mesti penuh bonet kete minah tu hehe..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker