Friday, December 24

Makan Pagi

Tadi tunggu lift ngan sorang kakak tingkat 5. naper nama kakak tu kakak tingkat 5? sebab saya tak kenal dia dan rasanya dia pun tak kenal saya. tapi dia tekan lift tingkat 5. so kita panggil dia kakak tingkat 5 je lah. biasa la tegur sepatah dua dalam lift kan. kasi ceria pagi2 :) kakak tingkat 5 tegur saya pas nampak polistren kat tangan saya,

kt5 : awalnya beli..

saya : a'ah lapo (sambil senyum lebar)

kt5 : kalau kak tak bleh.. makan awal2 kang sakit perut

saya : memang ada org gitu. saya kalau makan lewat perut bunyi2 pulak

kt5 : gitu pulak

saya : (sambil gelak2) ok kak.. jalan dulu.. (saya dah sampai tingkat 3)

A'ah memang saya pasan kat sini kebanyakan org makan lepas 8.30 pagi. rasanya pompuan kat sini saya je beli makanan sebelum 7.30 pagi. lain2 semua makan lepas 8.30 pagi. dalam 8.30 pagi memang kosong opis ni. saya plak rasa takut sebab opis kosong. maybe dah terbawak2 stail kat opis lama. tak bleh makan lepas 8.30 pagi. kalau makan abehlah ada jurukamera ambek gambar. ngeri..

2 comments:

syntheare said...

bagus...bagus tu k ija...apa yg baik kita amalkan walau di mana kita berada hehe...

Ibu n Abah said...

Eija..
kalau akak mesti makan yang heavy pagi-pagi... selalunya nasi lemak.. mee hoon dan sambal sotong pun jadi pilihan... kalau setakat roti sekeping dua... hmmm memang tak jalan..
Pukul 8pagi memang masanya perut minta diisi...

Lilypie Next Birthday Ticker