Wednesday, November 2

Masterchef Malaysia

Dah 2 minggu masterchef malaysia bersiaran. hohoho.. dah macam ayat berita ;p. setakat arini tak penah miss lagi. gigih kan saya. tiap2 ari sabtu sampai rabu kul 9 malam tercongok depan tv menantikan masterchef. masa duk umah minggu first tu mak pun tergoda gak. dengan dia2 sekali tengok 'cerita orang masak' ;p

Ye dia memang tak best cam US or aussie punya tapi bleh la dari takder. saya kan mengutamakan barangan buatan n jenama malaysia. kenalah sapot kan sikit2 pun huhu.. juri2 pun tak kejam cam US punya. lemah lembut je semua. ada la sekali2 tinggi suara. oklah kata nak elemen drama kan. haruslah kena pandai berlakon sket. suka chef riz. suka beramah mesra dengan peserta. pastu tak nampak sangat cam cakap ikut skrip. cakap pun kadang2 terlepas aku kau je. barulah drama! hahaha..

Peserta2 pun tak nampak lagi yang sangat2 mengkagumkan. maybe dah lama2 kang baru nampak kot. sekarang semua ambek jalan selamat je dulu. junior masterchef aussie paling mengkagumkan la. kecik2 dah terer masak bebudak tu. junior masterchef tu top 100 pun dah terer gilo. mana bebudak tu belajo entah. umur 8 9 tahun dah terer camtu. mula masak masa umur 6 bulan kah? ;p





p/s : rancangan realiti malaysia 'wajib' ada elemen nangis2 kan? termasuk masterchef malaysia :)

2 comments:

syntheare said...

aku pun suka tgk....aku xpernah tgk yg us ngan aussie punya....pas tgk yg malaysia punya br aku berjinak2 nk tgk yg omputeh punya...paling suka junior masterchef hehehehe....

crisda79 said...

ya betoi. best tengok bebudak tu masak. aku suka seana tu cute!

Lilypie Next Birthday Ticker