Wednesday, January 16

Nota Tangan Kanan

perkataan pelik yang saya dengar arini
pegawai jentik2. AC mizal cakap masa pagi di Era pagi tadi. pelik tapi rasanya semua orang bleh pahamkan.

hari ni baru saya perasan
yang saya ada ramai kawan nama apis. err..anak jiran saya pun nama apis gak. suka sangat panjat pokok tanjung mak saya. hehek..

dah lama sedar
yang saya tak pernah beli baju kurung. kalau tak saya buat sendiri sure mak buatkan. tapi la ni mak je buat coz tak der mesin jahit nak buat sendiri kat umah sewa.

teringin nak baca
buku citer tajuk kopi susu sepatu biru karya Ruby hazri. aritu saya dah belek2 tapi tak mampu plak nak beli. nanti minggu depan dapat gaji mesti saya sambar.

sudah 2 hari
saya tidak makan malam, takut gak kurus. bak kata seorang teman kitaorg ni sama. tak makan 2 hari dah bleh turun berat sampai 2kg. iskk..tak bleh jadik ni. malam ni kena gak makan.

perlu ingatkan diri
malam ni ada CSI kul 10 malam, so tak bleh tido awal. selalu saya tido kul 10 kecuali malam ni coz CSI abeh kul 11 malam.

sebelum tido saya suka
baca buku, tapi kat kg la, kat sini tak bleh sebab tak der orang nak tutupkan lampu kalau 'ter' tido (saya duk sorang satu balik). kat kampung ayah selalu tolong saya tutup lampu kalau tertido masa baca buku.

dah lama perasan
semua kawan paling baik n rapat ngan saya sudah kehilangan ayah masing2. mula ngan ina tahun 1999 kalau tak silap. pastu mala tahun 2000 rasanya n edon 3 tahun lepas pun rasanya. maaf la ingatan kurang elok arini..

baru saya tau
yang saya ada seorang pakcik bergelar datuk. duk kat kajang lagi. dekat je ngan saya.

teringin sangat2 nak jumpa
seorang kawan yang sudah lama tak jumpa namanya F.A.S.A. dah 3 tahun tak jumpa. selalu berdoa semoga Allah dapat pertemukan saya ngan dia. rindu kot. hehek..

kecik2 dulu selalu pikir
orang yang nyanyi dalam radio tu memang duduk dalam radio. huk huk..

sangat rindu
pada kete kecik warna biru. apalah kabo dia sekarang ek. dengarnyer dah sampai terengganu semalam. mesti dia sonok jalan2. tapi dia tak rindu saya ke?

tetiap pagi wajib
basuh tangan dan minum air masak sebelum pegi keje. kalau tak tangan rasa kotor sepanjang masa n tekak kering tak ingat!

saya berazam
nak bersolat di awal waktu. tapi tetiap tahun pun jarang tertunai. doakan saya merealisasikan azam itu tahun ini pulak. amin..

langsung tak sangka
kawan saya masa form 2 masih ingat jam yang saya pakai time tu ngan sekarang jam yang sama. kuat betoi ingatan dia. masih elok. better pakaikan. walaupun dah old fashion.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker