Wednesday, February 4

Kucing Makan Batu

Lama dah all tak updated blog. bukan maleh tapi bz sesangat. tak lekat kat opis ni. bz menyiasat. haha.. jangan musykil2.. bukan siasat orang mati kena bunuh pun. sempena cuti hari wilayah aritu saya balik aa kampung. dah lebih sebulan tak balik. cuti raya cina aritu tak balik kg. mak plak datang sini. pi menziarah pak cik saya yang baru baik sakitnya.

Macam biasa bila dah balik kampung tu mesti aa jumpa cik ain ni. dan macam biasa cik ain akan menunjukkan perkara2 pelik bila saya melayan nya. ahad aritu saya nampak cik ain main2 ngan anak buahnya kat depan umah dia. saya panggil dia datang umah saya. dia pun datang aa dengan terkedek2nya. sekarang dah pandai cakap 'tak yah'. mintak apa2 semua tak yah. kelakar aa cik ain ni. sekarang jugak dah tak takut ngan 'miau'. abeh 'miau' tu dilanyak2nya. yang si miau diam menderita je. haha..

Kali ni cik ain telah menunjukkan skillnya memberi miau makan batu..

Memula cik ain kutip batu2 dan letakkan atas kertas untuk kasi miau makan. sebab sebelum tu cik ain bagi miau makan kerepok atas kertas tu dia makan. so cik ain assume miau nak makan batu jugak atas kertas tu.

Cik ain tengah memaksa miau makan batu2 yang cik ain kutip. makan2.. katanya.

Hmm.. agaknya miau tak nak makan dalam kertas dah kot. so cik ain masukkan batu2 tu dalam gayung.

Sekali lagi cik ain memaksa miau makan batu yang telah diletakkan dalam gayung. tapi miau tetap tak nak makan.

Muka berlagak sebab berjaya berlaku kijam terhadap miau.. haha..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker