Wednesday, November 24

Susu

Tengok orang minum susu saya teringin nak minum susu. rindu zaman2 minum susu dulu. sekarang ni bau susu pun bleh buat saya nak muntah. abeh camner mau minum. terbalik dengan dulu. dulu kalau tak minum susu+milo bleh lembik. saya dulu masa puasa sahur wajib bangun. tak yah makan nasik pun takper. yang penting minum susu+milo. wajib! kalau tak nanti melepek lah sepanjang hari sampai nak angkat kepala pun tak larat. bangun2 sahur je mak dah siapkan susu+milo dalam gelas. tinggal nak minum je. camtu gak sebelum gi sekolah. tiap2 hari wajib minum susu. bestnya minum susu dedulu. sekarang awat dia tak mau masuk eh? pelik2.

Mungkin dah jemu kot. dari kecik umur sehari duk asyik hari2 togok susu je. dah beso jemu kot. sebab tu tak nak dah. dedulu (eh sekarang pun hahaha..) saya kurus sangat. so bila pi check up nurse akan kasi 1 tin susu tepung khas untuk saya. mesti dan wajib minum untuk konon2nya gemukkan sket saya ni. tapi nan ado. tapi susu tu lah saya togok sampai darjah 6. tapi susu manis pun saya tibai jugak. lagi2 ada ayah yang terer buat teh tarik cam kedai mamak tu. abeh saya togok semua. adik2 tak minum susu plak tu. susu kat umah memang khas untuk saya ngan ayah je.

Oleh sebab tiap kali gi klinik nurse kasi susu so banyak aa tin susu kat umah mak saya. senang. buat kuih raya tak yah carik bekas lagi. buh dalam dalam bekas susu tu hehhe.. ada lagi 3 4 tin kot kat umah tu. tapi dah karat2. nanti kalau balik saya nak pi telek aa tin tu. susu jenama apa aa saya minum dedulu kan. main minum je. kalau nurse tu kasi racun pun saya minum agaknya hehe..

Masa darjah 6 org dah berat 40 kilo saya baru 21kg hahaha.. kelakar plak. cam berat bebudak darjah 1 je. tu baru darjah 6 belum lepas degree lagi. lepas degree berat saya tak sampai pun 40kg. iskk.. iskk.. tapi saya suka. senang nak berlari. badan ringan je. apa2 aktiviti semua bleh join. tapi suh baling tukul beli tak bleh la. kang bukan tukul tu yang melayang. saya yang melayang nanti hahaha..

Awal tahun aritu masa kat instun timbang berat alamak! dah dekat 55kg. takutnya. awat la berat sangat ni. patut lah orang jumpa saya semua duk cakap saya gemuk. tapi takper la. pasrah je lah. tapi lepas demam sebulan dia turun balik jadik berat ideal. alhamdulilah. rasa cam tak bleh nak naik balik je ni. sebab tu yang teringin sangat nak minum susu ni. nak beli dalam paket tu cam banyak aa plak. kang tak abeh sapa plak mau mengabehkan nya. sapa murah hati mau kasi saya 2 sudu susu tepung kat saya? nak minum susu ni huhu..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker