Wednesday, May 25

P. Ramlee Satu Indiepretasi

Minggu lepas saya tak balik kampung untuk kali ketiga dalam masa 7 bulan ada kat kuantan ni. baru 3 kali berhari minggu kat kuantan. kalau tak tu manjang balik kampung. gigih betoi hehe.. oleh kerana tak balik kampung kena aa jalan2 menjelajah soping kompleks kat area kuantan ni. tujuan sebenar carik barang adik pesan. tujuan2 lain window soping je. memula gi kuantan parade. konon2 nak carik kamera tapi takder yang berkenan.

SO pi ECM plak. naper tak gi megamall? sebab dah gi jumaat tu. takder gak yang berkenan. jalan2 kat ECM lalu depan kedai CD. tetiba macam terdengar suatu yang menarik. terus laju kaki melangkah dalam kedai. lama saya berdiri tegak dalam kedai tu. dah aa takder org. bila tersedar perasan adik sales tengah pandang saya hehehe.. terus "dik lagu yang pasang ni CD dia kat mana?" terus adik tu ambek CD nya. saya belek2 bila jumpa yang suka terus "nak la yang ni.." hehe.. sangat senang saya membeli kan ;p


Inilah CD yang beli cam beli ikan kat pasar tu. belek 10 saat terus decide beli. sebenarnya lama dah carik CD lagu ni. sejak dari selalu dengar lagu2 p. ramlee yang di modenkan n dinyanyikan oleh penyanyi2 indie ni kat era. sebelum ni astro cakap takkan di buat CD. boleh download je. so kecewa. tetiba dengar aritu kat era cakap akan release dalam akhir april 2011 CD nya. tu yang carik tu. akhirnya jumpa. saya paling suka lagu nyanyian Yuna gelora jiwa. Nera AF9 pun penah nyanyi lagu tu kat konsert. tak caya cuba dengar. best!

Sepanjang hayat saya tak penah beli CD lagu. ni first time beli. beli pirate penah sekali. tapi pakai sekali je dah rosak. pastu terus tak penah beli dah. DVD or VCD movie selalu la beli. CD lagu tak penah beli. so ni kira pecah rekod gak la. saya pun tak pasti bila nak dengar sebab saya prefer dengar radio dari CD hehe.. oo maybe time takder line radio bleh dengar kot hehe..



1 comment:

Fnd Rocka said...

Lama dah sy nak cari album ni..klo kau xnak dengar dah,jual je kt aku. ;-)

fndrocka@gmail.com

Lilypie Next Birthday Ticker