Thursday, August 30

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!!!...


Esok 31 Ogos 2007. hari jadi Malaysia ke 50 tahun. MERDEKA! malam ini akan di adakan sambutan kemerdekaan di hampir kesemua negeri di Malaysia. peringkat kebangsaan akan diadakan di Luala Lumpur. oleh kerana saya tinggal di Putrajaya oleh itu saya akan menyambutnya di sini malam ini. tak sanggup nak meredah jem untuk sama2 menyambut di kuala lumpur. perjalanan 30 minit akan menjadi lebih 2 jam. lebih baik saya sambut di Putrajaya sahaja. lepas maghrib saya bercadang hendak ke Putrajaya Floria terlebih dahulu. pukul 10 malam baru ke pertandingan bunga api di PICC. mesti meriah malam ini. saya perlu membawa kamera untuk merakamkan detik2 indah sambutan ke 50 tahun hari jadi Malaysia malam ini.

teringat perjuangan pahlawan2 terdahulu memperjuangkan kemerdekaan. matapelajaran sejarah adalah matapelajaran yang paling saya minat. entah dari mana minat itu timbul. semasa PMR saya hanya mensasarkan 1A sahaja iaitu matapelajaran sejarah. dan ianya menjadi kenyataan. bergitu juga dengan SPM. semua tarikh dan peristiwa sejarah saya ingat. begitu hebat saya semasa di sekolah dahulu. sepatutnya saya menjadi seorang akeologis. bukan pentadbir tanah. apa nama pahlawan2 melayu yang saya ingat yer? Mat Kilau, Dato' Bahaman, Dol Said, Rentap, Dato' Maharajalela, Rosli Dhobi. apa lagi ye? tetiba otak saya jem. tak lupa perjuangan Tunku Abdul Rahman dan ahli-ahli parti perikatan yang lain untuk memerdekakan malaysia. hasilnya saya lahir sebagai anak merdeka dan esok Malaysia akan meraikan kemerdekaan ke 50 tahun. SELAMAT HARI JADI KE 50 MALAYSIA!

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker