Wednesday, July 11

Nasi Ayam

Isnin aritu tetiba roh rajin datang. tetiba je rasa nak masak nasik ayam. sibuk carik resepi kat internet. jumpa satu resepi tapi lupa mana saya cilok hehe.. sebab roh rajin datang rehat tengahari saya dah keluar gi beli barang2. balik umah bersihkan ayam rebus pastu perap terus. blend sambal dia semua. kupas2 bawang semua sebab nanti balik tinggal masak je.

Pukul 2 ptg saya dah ada balik kat opis dengan tangan bau bawang putih hahaha.. petang balik terus kelam kabut masak2 semua. panggang ayam, masak sambal, buat sup, masak nasik, potong2 sayur pukul 6 saya n housemate dah mengadap nasik ayam huhu.. rasa boleh la setakat nak bukak kedai hahaha.. takder aa. rasa ok2 je. ada le rasa nasik ayamnya. nak resepi? ala carik je kat internet tu. saya pun main campak2 je ni. tetiba dah masak jadik nasik ayam. kira bertuah la kan huhu..



p/s : pasni nak try buat nasik hujan panas plak ;p

3 comments:

Ibu n Abah said...

hmmm...
nasi ujan panas nanti share resepi ya... (KALAU JADIK) ekekekekekekeke

crisda79 said...

hehehe.. insyallah kalau jadik ;p

mizzleenaothman said...

Salam .Nampak sedap nasik ayam tu .memeang selalu buat ke yang.Rajinlah u ni.
Salam perkenalan.ini first time I singgah blog u .Jemputlah singgah ke blog I semoga terjalin ukhwah,