Thursday, October 2

Khas Untuk Si Kurus

Hari ni birthday si kurus. happy birthday si kurus. dah suku abad dah umur si kurus. Malam tadi saya tido lewat. membaca kononnya. kul 12.00am reminder bunyi2 menandakan birthday si kurus. si kurus dah tido kat sebelah saya. so tak yah kejut lah. terpikir gak nak simbah si kurus ngan air nila. tapi nanti dia marah plak. dia kan suka tarik rambut ngan pukul bahu saya. sakit woo.. so lupakan ajer lah hasrat tu.

Si kurus ni sebenarnya adik saya yang paling bongsu. dah 25 tahun dah umur nyer. tapi tah naper rasa cam dia kecik je lagi. sampai arini susah nak caya ngan dia kalau buat apa2. takut dia tak bleh nak buat. padahal bukan budak2 lagi nak dipantau 24 jam. kalau dia naik bas saya selalu pesan suh msg kalau dah naik bas n sampai risau dia tak sampai. kalau dia naik ketapi saya selalu msg coz takut dia terlepas station kot2 tertido. kalau dia beli barang pesan banyak2 kali risau dia salah beli.

Semua nyer risau. tak paham betoi. may be sebab dia suka mintak tolong n pendapat saya kot. nak beli barang tanya pendapat saya. nak balik ke tak tanya saya. nak cuti ke tak tanya saya. nak beli kete pun saya yang cakap ngan jurujual, saya yang teman, saya yang settlekan borang2. dia bayar duit je. semua nak mintak tolong saya sampai isi borang nak masuk U pun saya yang isikan. so dah set kat kepala ni semua benda dia tak bleh buat.

Yang saya plak tak bleh tak tolong. adik beradik aa katakan. susah2 pun saya tolong gak. saya selalu cakap kat dia, "apa guna aku jadik akak kalau tak reti nak buat or tolong". so kena aa tolong nak or tak nak or ikhlas or tak ikhlas kan. hehe.. selalunya saya ikhlas tau.

Teringat dia nangis2 kat mak coz saya tak nak pergi temankan dia masa daftar kat poli dulu. dia cakap kat mak saya selalu tak nak tolong dia. padahal saya main2 je time tu. saya pegi lah jugak ke KB tu. sampai poli mintak tolong lagi. mintak tolong teman dia masuk masa daftar. oh! maaf yang tu saya tak dapat tolong. tapi saya tolong kasi pendapat tau. tak der masalah pun.

Untuk si kurus semoga si kurus panjang umur, murah rezeki, cepat2 dapat jodoh (w/pun melangkah bendul huhu..), maju dalam pelajaran dan dapat dekan lagi sem ni. haha..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker