Tuesday, October 7

Raya Tahun Ni..

Raya tahun ni adalah raya paling penat saya rasa. 2 hari raya tu orang datang tak putus2. tak tau aa memang sebab nak datang ke or nak jenguk umah baru kitaorg. yang jarang2 datang pun ada tunjuk muka. loteh den. semua masuk sampai dapur. pastu mula aa kuar komen2 yang agak2 membina dari diorang2 tu. raya pertama tu sampai tak kering tangan basuh cawan pinggan. letih2.

Raya tahun ni gak saya pecah rekod. first time tak pegi beraya umah sesapa pun. selalu paling2 sebuah 2 ada gak aa. tapi tahun ni langsung. maleh pun ye. tapi saya mintak maaf ngan jiran2 terdekat semua tau. sebab diorang semua datang beraya umah saya. so semua salam beraya aa.

Raya tahun ni kitaorng sefamili raya kat umah baru. alhamdulilah. rezeki Allah. lama dah mak impikan umah baru. pastu dah ada umah baru ni macam2 plak nak tambah. saya plak pening. dulu umah lama saya suggest macam2 semua tak nak. yang ni dah dia plak mintak macam2. selagi boleh saya ikutkan lah. kata adik "ikutkan je lah kak", a'ah yang bengkok aku gak. huhu..

Raya tahun ni saya first time beli biskut n kek raya. selalu raya beli kerepek2 n kacang2 je. saya dah risau2 ni takut mak bising coz banyak sangat beli kuih raya. sampai umah bila tengok biskut2 raya tu dia senyap je. terus simpan plak tu. dia tak marah lah. haha.. yang best nyer biskut2 tu semua habis! sapa aa yang kuat lantak tu. may be sebab ramai yang bertandang kot.

Raya tahun ni semua sedara2 yang dekat2 bertandang umah kitaorg. mak baru je cakap nak pi esok lusa umah diorang tup2 diorang dah sampai dulu. so senang aa. tak yah bazir2 duit minyak. haha..tak ikhlas betoi beraya umah orang.

Raya tahun ni gak first time saya tak beraya di rumah kawan baik saya. tak tau naper maleh no nak pi beraya. selalu saya memang wajib pi umah dia ni. sure dia tertunggu2 saya datang umah dia kan. dah aa dia ada cakap nak ajak saya beraya umah kawan2 lama tahun ni. tapi saya yang tak mai beraya umah dia. kena mintak maaf ni.

Akhir sekali..
Raya tahun ni kitaorg pakai baju sama n bergambar satu family. lama dah pendam hasrat ni. akhirnya dapat gak bergambar satu family. Selamat Hari Raya Aidilfitri Dari Kami Sekeluarga..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker