Tuesday, November 11

Dapat Cita2 Baru

Seorang anak buah kat opis tiba2 mintak kebenaran untuk copy artikel kat blog saya untuk simpanannya. pastu dia tanya,

anak buah : artikel tu akak tulis sendiri ke?
mak buah : artikel yang mana?
anak buah : tak ingat, just baca sekali lalu je aritu?
mak buah : artikel dalam blog tu banyak, ada yang akak buat sendiri n ada yang copy je.

Oleh itu kitaorg sama2 mencari artikel yang dimaksudkan. rupanya artikel yang dimaksudkan adalah artikel bulan 10 ari tu. artikel 1 tajuknya menolak yang terbaik n artikel 2 adalah bila rasaku ini rasamu. kedua2 citer tu memang saya tulis sendiri. hasil gabungan idea sendiri, pengalaman sendiri dan kawan2 n pembacaan.

anak buah : akak tulis sendiri ke artikel tu?
mak buah : yup, tulis sendiri
anak buah : terer aa akak, bleh tulis artikel cam tu.
mak buah : (bangga kejap) ala..citer2 tu kan akak dah citer kat ko
anak buah : memang la, saya nak simpan lah artikel ni
mak buah : nak simpan kat mana?
anak buah : simpan dalam diari, buat peringatan pada diri sendiri. bagus tu, saya dah promote kat adik saya dah.

huhu..bangga den kojap. ada gak yang menghargai tulisan saya yang merapu2 tu rupanya. oleh itu cita2 nak jadik penulis boleh diteruskan lah cam ni.

Tengah2 check keputusan exam aritu cyn datang. katanya nak pinjam manual KTN. tiba2 je terjenguk kat belakang saya.

saya : semua gagal..semua gagal.. macam mana nak jadik PTD ni
cyn : (sambil gelak2) ko tak dilahirkan untuk jadik PTD aa kak ija.
saya : tu aa pasal. aku rasa aku dilahirkan untuk jadik penulis lah.

Hahahaha..sakit perut kitaorg gelak. dah dapat cita2 baru ni bleh aa mula menulis. may be boleh mulakan dengan 1 ayat sehari lah kot. err.. 1 ayat satu hari? bila novel saya ni nak siap ek? sabo je lah. hehe..

2 comments:

Shopping Cabin said...

hi..jom jenguk2 blog saya..ada baju chomel dan menarik. oh and it's cheap too!!
http://shoppingcabin.blogspot.com

Cuyek said...

sama la nasib kita... lepas ni kena cari cita-cita baru.

Lilypie Next Birthday Ticker