Friday, July 9

Mak Masak

Naper mak masak sedap eh? tak paham betoi. apa yang dia letak tah sampai sedap sangat. tak yah masak susah2 la. mak masak ikan goreng pun tetap sedap di dunia lah. padahal saya masak ikan goreng buh garam ngan kunyit jugak tapi tak sedap macam mak masak pun.

Penah aa beberapa kali nak try masak cam mak. masuk bahan2 yang sama. sukatan yang sama tapi tiap kali masak mesti rasa lain2. sekali masak rasa masin2. pastu masak lagi rasa manis2 plak. pelik betoi kan. bila mak masak rasa sama je. tak der pun lebih masin ke. lebih manis ke.

Pastu mak masak main campak2 je. tak pun kalau sayur tu dia bantai je campur2. pun sedap iskk.. iskk.. saya tanya bleh ke campur sayur ni ngan sayur ni. dia cakap bleh je. pastu terus je masak. pastu sedapppp..!

Betoi aa org cakap air tangan mak memang superb. adik saya bleh tu bezakan antara mak masak ngan ayah masak. saya? gue bantai je. janji cukup asam garam kira sedap lah tu hehe.. namanya maleh kan. jangan nak komplen org masak tak sedap bagai. ko jangan kata nak masak, tolong masak pun maleh lagi mau komplen huhu..

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker