Thursday, July 15

Sakit

Arini khamis. saya sepatutnya puasa. then memang puasa pun pagi tadi sampai kul 2. pastu leboh bak kata org perak. naper? tah naper tetiba saya sakit dada. sakit yang tak agak2 plak tu. 2 minit sekali menyerang. cam sakit nak beranak plak kan. kalau kena tu bergelora perut ngan dada semua. sakitnya tuhan je yang tau.

Memula ingat mau pi spital tapi sesapa yang kenal saya tau la memang jangan harap aa nak gi kan huhu.. so dalam kul 12 balik umah. hajat mau tido kot2 bleh baik kan. masa dalam perjalanan balik macam nak buka puasa tapi sayang plak. so terus balik umah baring semua. tak bleh nak tido pun. bila sakit menyerang mengerekot kat atas katil. giler sakit. duk buat2 tido sedar2 dah kul 2.

Sakit makin teruk ada. pastu decide buka puasa. minum air. pastu makan kerepek pisang. jap2 kang tertunduk2 sebab sakit sangat. pastu baru ingat nak makan qaseh. dengan selawat ngan niat saya makan qaseh 2 sudu pastu terus baring depan tv tgk csi. abeh csi dah rasa lega sket. so ingat mau pi opis. tengah2 idup enjin kete sakit datang balik. memula ingat tak nak gi dah tapi sekarang saya ada kat opis. cam ner tu?

p/s : sekarang pun kadang2 sakit tu datang lagi. tapi tak der aa sakit giler cam tadi. just sakit manja2 je. sakit apa ni eh. takutnya..

6 comments:

syntheare said...

biar aku dianogsis ko jab

1. Sakit xbila ko tarik napas?
2. Sakit dada tang mana? paru2?

crisda79 said...

1. tak sakit bila tarik nafas.
2. sakit bawah breast atas perut. mungkin hempedu or hati or pankreas.

sakit apa ni. takut la. malam tadi aku tak lena tido sebab asyik sakit je.

syntheare said...

Kalo sakit ko ada rasa pedih2....ntah2 gastrik kot. Aku mencadangkan baik ko gi wat checkup kt klinik dulu ker. Mana la tau sakit len. Kena x-ray dulu. hehe...

crisda79 said...

tak der pedih2 pun. just sakit je. kena pi klinik ek? lama ke kejap tunggu? kalau lama maleh la huhu..

syntheare said...

kalo klinik kejap je...kan bayar mahal tu hehe...kalo free lama la.

crisda79 said...

aku maleh pi sendiri. nak suh org antar kan je nanti ;p

Lilypie Next Birthday Ticker