Tuesday, July 15

Meet My Best Friend

Lepas buat rakaman percakapan tadi pi jumpa member baik yang datang dari sarawak. dia dengan rakan sejawatnya (bak kata dia). nama kawan saya tu mala. dia datang sebab ada meeting. rasanya dah 4 tahun saya tak jumpa dia. nampaknya dia still macam zaman study dulu gak lagi. tak berubah. kami just jalan2 kat pusat beli belah tu sambil borak2. rasanya semua masih sama walaupun dah 4 tahun kitaorg tak jumpa.

sebelum pulang mala bergambar dengan saya. katanya lepas ni tah bila jumpa saya lagi. tengah duduk2 lepas ambek gambar tiba2 dia bertanya,

"berat ko baper sekarang?"

saya senyum lalu jawab "47kg, aku dah gemuk kan, suka2.." saya ketawa.

dia ikut ketawa. rakan sejawatnya buat muka pelik. "47kg gemuk?" tanyanya.

"ko tak tau, dulu berat dia ni 39kg je" balas mala.

"dulu aku selalu kata mesin timbang tu rosak sebab dia ni ringan sangat" sambung mala lagi.

"kuat makan?" tanya kawan mala. saya angguk. "kalau makan tak ikut waktu or tertinggal makan sehari 2 sure berat badan saya turun" jawab saya.

"metabolisme tinggi aa ni" jawabnya sambil senyum.

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker